Ukjent Omega

Medlem
5. aug. 2013
Sted
Oslo
Har ramlet over denne vesle karen, og vil tro at den er fra sen 40/ tidlig 50-tall. Mer enn det vet jeg dessverre ikke..Henvender meg derfor til ekspertene her inne for forhåpentligvis å få litt mer klarhet i hvilken modell dette er, når den er produsert og om den har noe historie. :)

Internett og jeg spiller ikke på lag i dag, legger med en link til instagram i stedet....

Redigert:
Hei og velkommen. Dette er nok en 50-talls Seamaster med et verk i 200-serien vil jeg tro. For å kunne si noe mer trenger vi et bilde av verk og innsiden av baklokket. Det vil kunne gi oss noe mer informasjon om produksjonsår og modell.

Kom over en tilsvarende (tror jeg), og vil anta at det du har er en referanse CK2576 med et kaliber 344 i seg. Dette er en tidlig Seamaster, slutten av 40-, begynnelsen av 50-tallet.

Omega produserte svært mange slike Seamastere gjennom hele 50- og 60-tallet. Det er derfor svært mange av dem i markedet i dag. Men de er ettertraktet, så ettertraktet at Omega har relansert denne klokka, dog noe større (38mm). Du kan lese mer om akkurat det her: Omega Seamaster 1948 Olympic

Men trenger altså serienummeret på verket for å pinpointe eksakt produksjonsår.