Ulike resultat på ebay.com/co.uk/de etc

Medlem
10. aug. 2011
Sted
Bergen
Nybegynnar spørsmål angåande ebay.

Må ein innom alle dei "ulike" ebay'ane når ein søker?

Eksempel:
Få treff på Stowa på ebay.com. Medan ebay.de har mange treff...

Er jo eit selskap med ulike språk/domener, men burde ikkje treffa vera mykje det samme?
Kan dette endrast i instillingar på ebay?

Usikker (men svært interessert) i svar på ditt opprinnelige spørsmål.

For egen del har jeg merket at søk på ebay US fra PC gir en brøkdel av antallet treff på ebay US fra iPhone-appen :(
(har sett andre nevne dette på forumet med)

Jeg ville tro at de fleste som selger på .de er basert i tyskland, .uk holder til i England osv.

Det stemmer nok. Men skulle ikkje være nødvendig å gå inn på "kvart lands" ebay for å søke...

Det har med at ikke alle ønsker å selge til hele verden. Man kan f.eks legge ut på ebay.co.uk, og begrense markedet til UK. Likt kan man legge ut på ebay.no, og begrense salget til Norge.

ebay.no viser vel annonser som sender til Norge uavhengig av hvor selger holder til?

ebay.no viser vel annonser som sender til Norge uavhengig av hvor selger holder til?

Ja helt riktig. Formulerte det kansje litt krunglete. Det jeg mente var som du sier at f.eks ebay.no vil man få færre resultater enn på ebay.com ettersom .no viser kun selgere som aksepterer å sende til Norge.

Ok, men du går ikke glipp av noe på
Ebay.no?

Jo, det mener jeg at man gjør. Skal ikke si det 110% sikkert, men jeg mener at Ebay.no kun viser annonsører som velger å sende til Norge. Det hender jo ofte at jeg finner produkter som er merket med f.eks "Ships to: United States", og da spør man jo selger om det er mulig å sende produktet til Norge. På denne måten mener jeg man kan gå glipp av noen produkter. Jeg som bor i København store deler av året benytter meg mye av Ebay.co.uk, ettersom jeg da kjøper innenfor EU, og slipper dermed moms. Jeg sjekker alltid Ebay.com først, men det er mange produkter det er større utvalg av på Ebay.co.uk, fremfor Ebay.com.

Jeg handler en del Lp`r på ebay.de, og endel av de er ganske sjeldne. Da kommer det opp automatisk fra engelskspråkelige annonser og, etter de tyske.