**Unboxed** 40 årsgaven, til meg fra meg **Unboxed**

Medlem
30. okt. 2010
Innlegg
1.272
Jeg lovet meg selv å roe ned litt på K/S fronten. Den lovnaden fungerte som en katalysator, med resultat i et historisk usammenlignbart salg- og kjøpsraid for min del. Jeg er på fornavn med dama i post i butikk, lille vakre Anna.

For å komme meg ut av uføret, bestemte jeg meg for å kjøpe en bursdagsklokke som jeg skulle være skikkelig fornøyd med i mange år. Det varte 8 dager. Etter litt over en uke med faste prinsipper og nytelse over de ur jeg har, legges det ut en klokke til salgs på finn.no.

Klokken som for alvor i sin tid vekket min interesse for Rolex. Klokken var kjøpt fra norsk AD i 1974, rask tallmagi gir 1974+40=2014 (ohh shit…) Altså en perfekt 40 årsgave til meg selv. Jeg tenkte dette var den perfekte sjanse å teste min «roe seg ned strategi». Her er det bare å stå i mot.

Det gikk 10 minutter før jeg satte himmel og jord i bevegelse for å få kjøpt uret. Heldigvis hadde selger gjort hjemmeleksa si, vært hos urmaker for en sjekk av uret og hadde en fornuftig prisforventning. Bildene på nett var av mobilkvalitet, som kanskje gjorde flere skeptisk eller i alle fall ønsket å ta klokken i nærmere ettersyn. Heldigvis var klokken ikke i Oslo, da hadde det vel stått noen på døra etter ca 5min. Edit: det skal nevnes at selger har et sterkt sentimentalt forhold til uret, så det måtte stemme for ham også. Kall det karma, flaks eller bare ment å være, ikke vet jeg :)

Jeg var utrolig spent på hva som kom til å møte meg. Å forskuddsbetale en vintage Rolex, usett på finn.no er antagelig i samme risikokategori som basehopping med skjerm pakket i ryddetida av barnehagens stolte ugleklubb. Men, som man sier: If you’re not willing to risk it all, you don’t want it bad enough. (I grell kontrast til normal fornuft og alle råd for en trygg handel – Dette blir litt slik, ikke gjør dette hjemme…)

Vel, hva pakker jeg så opp? Er jeg lurt eller går dette veien? Nå er det faktisk møte resten av dagen, Sorry ass!

Edit:
Jeg må beklage på det sterkeste denne ufine luremusingen, men det var ikke like tilsiktet som det kanskje kan se ut som. Uansett let´s roll (ex)

Pakke:
we19.jpg


Innhold:
89nz.jpg


Det måtte jo bare bli meg og denne, altså en 1675
iwol.jpg


Pæpsi sjø´
nax8.jpg


Fancy a cigarette anyone?
geji.jpg


Dokumentasjon:
3isl.jpg


smooth… sjå linjan, havnet heldigvis hos meg og ikke hos superpolish-kara
nax8.jpg


jadda, 99.9% perfekt skive.
ea5x.jpg


txqx.jpg



Dagens:
h9g9.jpg


Jeg skal attervende med noen flere forklaringer rundt det hele.. .
 
Redigert:
Jeg måtte finne på noe til bursdagen min. En telefon til Lervik så var det i "boks" - bokstavlig talt!

Lunar_eclipse_chart_close-1974Jun04.png


Nå står det bare på når Lervik klarer levere :) Dere får ringe inn klage til ham om dette tar tid... :mrgreen:

Her snakker vi luremusing på heavy nivå. 4.juni... Håper du har bestilt deg gmt-c pepsi, som lanseres på basel i år :mrgreen:

Selv ventet jeg inn klokke fra knut idag, fikk denne sms-en:
"Forsendelsen vår til deg, når ikke frem idag pga storm på Vestlandet". Møkkavær
Du har jo heldigvis god tid,,,
 
Her snakker vi luremusing på heavy nivå. 4.juni... Håper du har bestilt deg gmt-c pepsi, som lanseres på basel i år :mrgreen:

Selv ventet jeg inn klokke fra knut idag, fikk denne sms-en:
"Forsendelsen vår til deg, når ikke frem idag pga storm på Vestlandet". Møkkavær
Du har jo heldigvis god tid,,,

ETA er noe før 4. juni heldigvis :)
Da er vi flere i samme båt, herlig, herlig!
 
Denne posten har tatt en fantastisk vri:
… more to come..
 
Redigert:
huffa… Jeg frykter lynsjmobben setter snuten mot nord :) Gi meg noen minutter nå, beklager en noe senere utboksing enn forventet…