Unboxing av ytterligere 36mm klassisk Rolex i samlingen

Medlem
10. april 2008
Fikk denne godbiten levert på jobben idag - et nytt og annerledes tilskudd i forhold til det klokkeboksen inneholder fra før av:D Jeg feirer også et lite jubileum med denne - som er den 20. klokka jeg kjøper av dette merket!

Først en liten "unbagging":
a51574d5.jpg

Så en velkjent flott ytterboks:
565cba60.jpg

Vi snakker full pakke - tilogmed kjøpsfaktura er med!
a1f420cb.jpg

Klar til åpning:
eb9b675a.jpg

Straks avdukning:
7bbb04f0.jpg

A true classic! Explorer I, 36mm fra 2011
ae6204d6.jpg

7810714e.jpg

Wristshot - rett ut av boksen med feil tid og for stor lenke:
b0627cee.jpg

Har nå fått justert lenka, og hatt den på armen et par timer. Den føles faktisk litt mindre på armen enn Datejusten min, og med sin svarte skive og oysterlenke så er den også en helt annen klokke. Så blir det bare spennende å se om jeg klarer meg uten datovisning:p

Takk til EspenBki for en vel utført handel!

Gratulerer! Det der er en av de fineste modellene fra Rolex. En gang skal en slik i hus, bare synd at de har sluttet å lage den.

Gratulerer! 36mm Explorer, gamle som nye modeller, har blitt en av mine absolutte favoritter fra Rolex. Det er interessant det du skriver om at Datejusten føles større på armen, for det var akkurat det samme jeg tenkte da jeg prøvde begge her forleden. En Datejust ref 16234 har visstnok en tykkelse på kassen på 11.7 mm, mens Explorer (14270) skal ligge på ca. 11.5 mm, fra det jeg har lest.

Beklager om mine skriverier om kasse dimensjoner har dratt oppmerksomheten bort fra temaet for denne tråden, nok en gang gratulerer med unboxing og en flott klokke! :)

Takk for alle hyggelige kommentarer :)

Den er kjøpt ny hos Bjerke i Bergen tidlig i 2011, og jeg er tredje eier.

Etter en arbeidsdag med klokka på armen er jeg veldig fornøyd - litt uvant uten datovindu, men det er vel en vanesak. Hadde egentlig tenkt meg en nyere Datejust med mørk skive - men så tilbød Espen seg å avhende denne.. What can a man do?

Datejusten min er jo av nyeste modell (116200), og kassen på den er jo polert og litt mer "chunky".. Er vel derfor Explorern virker litt mindre på armen.

For å bevare husfreden, så blir denne en "kontorklokke" en liten stund fremover.. Jeg slapp utrolig billig unna når jeg unboxet Day Daten på julaften, så jeg velger å la være å strekke strikken lenger enn det på nåværende tidspunkt:D