Unboxing Eterna

Medlem
30. mai 2009
Sted
Sarpsborg
Ble positivt overrasket da jeg tømte postboksen i dag. I følge pakkesporingen til FedEx skulle pakken befinne seg på Gardermoen, men nå lå den da i boksen :D Rimelig raskt da den ble kjøpt på Ebay den 21 oktober..
Den var pakket i en diiiger pappeske og inne i den lå det nok en eske;
eterna2610001.jpg

Nok en eske, litt penere;
eterna2610002.jpg

Pen eske;
eterna2610003.jpg

Og omsider dukket denne frem ;)
eterna2610004.jpg

eterna2610006.jpg

eterna2610ny001.jpg

Gruppebilde sammen med andre "småvokste" fettere og kusiner
eterna2610007.jpg

Nydelig. Med så mange funksjoner bør du nok ønske deg en winder til jul. :)

Sekundærskivene viser hhvis dag, måned og halvtimeteller til kronografen (kl. 12), månefase og timeteller til kronografen (kl 6) og 24-timers viser (kl 9). Men hva viser den siste av de to viserne kl. 9?

Nydelig. Med så mange funksjoner bør du nok ønske deg en winder til jul. :)
Sekundærskivene viser hhvis dag, måned og halvtimeteller til kronografen (kl. 12), månefase og timeteller til kronografen (kl 6) og 24-timers viser (kl 9). Men hva viser den siste av de to viserne kl. 9?
Takker.
Bør nok investere i en winder ja.. Den siste viseren er sekunder ;)

Når det gjelder subjektiv kvalitetsfølelse er førsteinntrykket bra. Bedre enn Omega Speedmaster, litt usikker mot Rolex DJ men Zenithen oppleves klart bedre (min 100% subjektive opplevelse)..
Modellen heter 1948 Chronometer Automatic Chronograph og er "stusselige" 38,5 mm.
Har mailet med Eterna om uret og fått de vanlige advarslene, men kjøpte den fra en selger med 12.500+ (100%) positive tilbakemeldinger så håper på det beste ;)

Gratulerer med (nok en) ny klokke......

Eterna er kanskje det merket jeg har fulgt med mest på, ved siden av de "vanlige". Har en historisk tyngde som gjør at merket absolutt har en plass i enhver samlers klokkeboks. Har aldri hatt en selv, selv om det var riktig nære på en gang. Det er slike presentasjoner som din, og andre her på Tidssonen, som er med på å utvide min (og kanskje andres) horisont med tanke på alt det vakre som finnes der ute.................

Eterna

Grattis med fet Eterna klokke.:D For meg så er Eterna klokker noe helt spesiellt, de har en egen stil som er alt av egenart, stil, enkelhet og høy kvalitet. Ligger godt over de fleste andre i samme prisnivå. Her er en av mine favoritter fra Eterna;):
EternaKontiki200mtr.jpg