Unboxing Frederique Constant Slim Line Moonphase

Medlem
12. nov. 2013
Sted
Oslo
Et litt (om ikke helt) spontant kjøp etter en svært hyggelig prat med brødrene på Tidemann.

Jeg sitter alikevel igjen med en meget god følelse etter å ha fått en fantastisk Moonphase med in-house urverket FC-705, ett av totalt 13 FC manifacture.

Liker godt hvordan moonphase, dato og visere alle styres fra kronen, det gjør det hele svært enkelt. Kassen i stål er dekket av et lag 18k rosègull, den måler 42 mm, men føles ikke stor ettersom selve kasse skrår noe innover mot baksiden (11,3 mm tykk). I tillegg så er luggsene smale, slik at klokken holdes tight og fint på hånden av den brune crocco remmen. Så for meg er ikke et problem at den er noen mm større enn den "korrekte" dress klokke, jeg synes alikevel 40 mm dress klokker blir noe dwarfy, men det er smak og behag.

Gleder meg til å ha denne på hånden og la den synke inn, totalt sett er jeg super fornøyd og føler at dette er et BARGAIN mtp på hva man får inne i kassen. Ser frem til flere dager med mitt nye dress-ur, tror fort dette kan bli en favoritt.

Gratulerer med et usedvanlig fornuftig kjøp.

Jeg fikk min - stålmodellen - for over en måned siden, men har ennå ikke fått somlet meg til unboxing. Du kom meg i forkjøpet - og dermed sparte du meg for jobben med minireview ;)

Jeg fikk min - stålmodellen - for over en måned siden, men har ennå ikke fått somlet meg til unboxing. Du kom meg i forkjøpet - og dermed sparte du meg for jobben med minireview ;)

Hehe, det er best å utsette;) Takk for det, det er et utrolig flott ur.

Men vi må da få se stålmodellen også @Minuteman, det er jo noe ganske annet!?
Pictures or it didn't happen!

Redigert av en moderator: