Unboxing - med en moralsk pekefinger

Medlem
16. juni 2015
Sted
Oslo
Godtfolk,

Jeg har over noen måneder vært en ivrig kikker her på sonen, men dessverre bidratt lite. Hva er vel da bedre enn å ta tastaturet fatt og poste en liten unboxing-seanse?

Historien starter med at jeg hadde bursdag, og i den forbindelse så sier dama at "dagen er din, du bestemmer alt". Fair enough det, lite visste vel hun hva det ville bety - nemlig en hel lørdag med klokketitting i, og rundt Karl Johan.
Dessverre hadde ingen av forhandlerne inne det jeg ville ha (jeg hadde noen tanker, men egentlig ikke et spesifikt target), så da jeg satte meg ned med første pils på kvelden, følte jeg meg litt skuffet og tom. Ingen ny klokke å titte på den kvelden. Da vi kom hjem på natten, utnyttet jeg et ledig øyeblikk til å slenge inn bud på et par klokker. Heldigvis fikk jeg ikke tilslaget på en litt eldre PAM 312 (flott klokke, men utenfor scope på daværende tidspunkt!), men derimot på en morsom liten blå sak fra Vostok Europe. Hodet traff etterhvert puta, og jeg sovnet med et smil med tanken på at bursdag + ny klokke = god bursdag :)
Da jeg våknet dagen etterpå, var situasjonen en helt annen. Bakfull og med en flau smak i munnen. Vostok Europe?! var det alt jeg fikk til etter timevis med dama, mer eller mindre interessert, slepende etter meg hos diverse urmakere?
Kvelden kom og jeg satte meg ned fremfor Mac'en å sinnegoogla litt, etter en time hadde jeg bestemt meg.
Klokken 10:01 blåmandagen etter var klokken bestilt.

Moralen er at klokkebehovet må tilfredsstilles og da holder det nødvendigvis ikke med en Vostok Europe kjøpt på fylla! :)

Vel, vel, nok prat. Nå over til bildene.
IMG_5560_zpsxioe1gj9.jpg

Godt pakket inn fra Askeland..
IMG_5561_zpsm1gqr7d4.jpg

Den der logoen ser kjent ut..
IMG_5562_zps4nrpwgaq.jpg

Joda, det er nok en RLX..

IMG_5563_zps4bhhn2vz.jpg

og den er (delvis) blå! BLNR it is :)
IMG_5564_zpsszttjzt3.jpg

IMG_5568_zpsvkzralhv.jpg

Obligatorisk WS, dog noe redigert for å få frem den herlige blåfargen.
IMG_5609_zps4viqrwtf.jpg

..og siden Vostok'en har fått litt tyn i innlegget, synes jeg den også fortjener litt tid i rampelyset :)
IMG_5552_zpsavinavsz.jpg

Takk for titten! :)

Redigert:
Takktakk, mycket bra fornøyd med begge!
Hadde heldigvis en lyseblå NATO liggende som matchet Vostok'en perfekt. En finfin kombo IMO.