Unboxing - Mikke Mus-koden...

Medlem
23. mars 2010
IMAG0439.jpg

IMAG0441.jpg

"Pulling back the sleeve of his jacket he checked his watch - a vintage, collector's edition Mickey Mouse wristwatch that had been a gift from his parents on his tenth birthday. Although its juvenile dial often drew odd looks, Langdon never owned any other watch ; Disney animation had been his first introduction to the magic of form and color and Mickey now served as Langdon's daily reminder to stay young at hearth ....
'Interesting watch' Sophie said."
(The Da Vinci Code, Dan Brown, 2003)

IMAG0429.jpg

Klokke fra 1971

IMAG0431.jpg

40 år gammel klokke til en 40 år gammel kar (Gave fra kona)

IMAG0435.jpg

Her er Tom Hanks sin variant:

mm.jpg

En slik vil jeg virkelig ha

Gratulerer med dagen til deg og micky da

Gratulerer med ny klokke, denne var kul. Har selv et mickey lommeur som jeg bruker ved spesielle anledninger. Falt dog dårlig i smak på eksamen da det tikker som et damplokomotiv.

Gratulerer! Fin str på den i motsetning til mange andre mikke-klokker. Hvilket fabrikat er det?

Gratulerer! Fin str på den i motsetning til mange andre mikke-klokker. Hvilket fabrikat er det?

Det er en Timex (Ingersoll) med manuelt opptrekk. Så vidt jeg vet er dette det største Mikke-uret som er produsert (da tenker jeg på vintage-ur), og måler 35 mm uten kronen. Har litt lyst på en bedre og kraftigere reim, som jeg tror vil kle den bedre. Kanskje med hvit søm?

Dette var dog en liten tilleggsgave fra kona, siden slike ur faktisk er forholdsvis rimelig og enkel å finne på eBay. Men det var jo et poeng at det var fra 1971, og jeg må innrømme at gaven ikke kom som en overraskelse... :D

(Fra 1972 overtok forresten Bradley produksjonen for Disney)