Unboxing - Sinn U1!

Medlem
20. juli 2009
Hei, dette er årets julegave fra/til meg selv.

Behovet mitt var en "tøff hverdagsklokke" og egentlig skulle jeg ha en Omega, ref. overskriften (Redigert bort 1. januar). Når den nye Seamasteren har priset seg ut med en veil. pris på 55´ falt heller valget på en måneklokke. Altfor dårlig research av meg gjorde at jeg slo det fra meg når ekspeditøren sa at den var manuell.

Er ikke så entusiastisk! :cool::cool::cool:

It´s a Sinn

[video=youtube;dRHetRTOD1Q]http://www.youtube.com/watch?v=dRHetRTOD1Q&feature=fvst[/video]

Når Sponon postet bilder av den nye Sinn´en sin så begynte jeg å tenke. Har tidligere fulgt rådene hans blindt og endte da opp med noe "hommage" som ble gitt bort - denne gangen ville jeg se det først.

Gutteturen til Berlin i høst bar frukter, jeg så klokka og brukte under 2 sekunder på å bestemme meg. Den skulle jeg ha, nå som jeg har hatt den på armen i 4 døgn er jeg veldig glad for det kjøpet. Det er en skikkelig tøffing, basta.

Takk så mye Sponon!

Prosessen hos urmakeren var en opplevelse, han gikk i hvit lagerfrakk og var en sann norgesvenn. Jeg fikk en trivelig pris, tax-free papirer og denne dritflotte klokka:

IMG_0365.jpg

IMG_1364.jpg

IMG_1365.jpg

IMG_1358.jpg

IMG_1367.jpg

IMG_1369.jpg

Beklager misvisende overskrift, følger litt tradisjonen her. Hehehe… Men min post inneholder faktisk en utpakking og en video, ikke bare melding om at man venter på hentelappen… :confused::confused::confused:

Igjen tusen takk til Sponon - men det holder nå!

PS: Hva er den lille flaska som fulgte med? Til eieren antar jeg hvis det kan drikkes?

Gratulerer med kul klokke. Det på flasken er vel flytende locktight. Til bruk på skruer på lenke hvis jeg har forstått det rett.

Gratulerer så mye.

Locktite, den var ny. Sikkert smart. Jeg mistet et par skruer i lenka på Tyskerklubba mi og måtte vente noen dager på nye.

Jeg trodde at det som fulgte med klokka var:

a) spesialoljen som Sinn bruker i sine verk og som gjør at den fungerer fra minus 40 til pluss 70 - sånn ca.

eller

b) spesialoljen som enkelte Sinnklokker er fylt med, og som gjør at de tåler et uhorvelig stort trykk (dybde)

Vel, der har dere meg :roll:

Hvilken flaske er det dere snakker om?

Gratulerer med ny klokke! Jeg er utrolig fornøyd med min Sinn, men den må desverre ut ila de neste ukene :(

Gratulerer! Har savnet min siden jeg solgte den. Tysk panzerwagen!

OT: Artig at du skulle dra frem PSB. Har sittet i romjulen og ryddet opp i gammel vinyl. Ble sittende i går og høre på Actually og mimre over et sterkt 80-tallsalbum som jeg den gangen som sær fjortis avfeide som kommersielt pølsevev. Platen har havnet i samlingen ved en tilfeldighet.

Gratulerer ArthurF med en knalltøff klokke, og velkommen inn i den eksklusive U1-klubben :D

Den lille blå flaska er locktite til skruene på lenka. Kjekt å ha om man skal justere andre lenker også.

Men du kjøpte hos AD, hvor er champis flaska?!? :mrgreen:

Har også fiklet med denne her i Berlin i fjor... Den gangen trakk jeg meg... DET er en "sinn" :? Gratulerer. Hadde vært midt i blinken å hatt en slik nå merker jeg.

Takk for tilbakemeldinger!

Har faktisk fått flere tilbakemeldinger fra ikke-klokke-gærninger den siste uken enn jeg kan huske å ha fått noen gang.

Sinn U1 er fortsatt "dritkul".

Min mor hadde den i hånden og konkluderte med: tungt beist uten elastisk lenke, den har du fått billig!

:p