Unboxing... :)

Medlem
5. mai 2009
Sted
Oslo
Endelig!

Første klokken på 40mm jeg har kjøpt på veldig, veldig mange år.

Boks;

box 3 by NnaitsirhC, on Flickr

Hmm hva har vi her da?

box 2 by NnaitsirhC, on Flickr

Får rydde litt og se:

box 1 by NnaitsirhC, on Flickr

Freebies i pakken! Et reiseetui for én klokke og enda en spring-bar-tool:

freebies! by NnaitsirhC, on Flickr

Litt nato her også ja (seriøst, send hjelp, jeg klarer ikke å slutte). Hvorfor så mye gult mon tro??

nato straps by NnaitsirhC, on Flickr

Ja ser her ja, en eske:

damasko box by NnaitsirhC, on Flickr

... med en eske i ja:

Ja se så! En DA36:

Vanvittig AR coating på denne her. Ser nesten ikke ut som den har glass. Fin og blå refleksjon (coating på både inn og utside):

damasko AR by NnaitsirhC, on Flickr

damasko by NnaitsirhC, on Flickr

Hadde ikke stilt klokken enda her nei:

damasko dial 3 by NnaitsirhC, on Flickr

damasko dial 2 by NnaitsirhC, on Flickr

damasko dial 1 by NnaitsirhC, on Flickr

Alle disse er nummerert, Damasko har ikke skremmende høye produksjonsvolum:

damasko caseback detail by NnaitsirhC, on Flickr

damasko caseback by NnaitsirhC, on Flickr

Rundt her skulle jeg ha byttet objektiv men orket ikke (sorry) så wrist-shot har ikke mest å vise. Men er et wrist shot i hvert fall!

Damasko_ws by NnaitsirhC, on Flickr

Litt info om klokken:

ETA 2836-2, regulert av Damasko til å gå innenfor cosc og vel så det, men ikke sertifisert eller noe slikt.

Kasse som tåler magnetisme som skal være ca det samme som en milgauss, tåler en del deng fordi urverket dingler rundt inne i et gummioppheng av noe slag.

Litt uvist hvilken grade av urverket man får, damasko bruker det de får tak i der og da. Mange av dem har blitt sendt ut med TOP grade, men dette vet man ikke før man åpner og ser.

Vanntett 100 meter med screw-down krone (som de har en patentert løsning på).

Damasko produserte urkasser for Sinn frem til 2002 og har patent på dette stålet. Det er matt, grått og fryktelig hardt.

Glasset har som sagt AR på begge sider og er vanvittig gjennomført. Meget god kvalitetsfølelse så langt.

Mer imponerende med Damasko som selskap er kanskje at det per se ikke er et klokkefirma, klokkebusinessen er egentlig en hobby. Det de driver med er,nettopp, metall og produksjon av ting av metall. I tillegg kom de høsten 2010 med sitt eget, inhouse urverk. De har nok ikke noen ekstremt stor produksjonskapabilitet da disse klokkene ble utsolgt med en gang, men morsomt uansett.

Tror det faktum at de har de produksjonskapabilitetene de har gjorde det rimeligere for dem å hoppe over på urverksproduksjon (de investerte vist rundt 'bare' 3 millioner euro for å kunne lage urverkene sine).

Uansett, morsomt med micro produsenter som får til morsome ting. Hadde vært morsomt å se hva de kommer med i fremtiden.

En klokke som jeg har kikket på i sikkert 4 år. Pur pilot med en utrolig frekk sekundviser.
Er vel første Damasko på forumet også om jeg ikke tar feil ?

Konge klokke!

Har kikket på denne hver gang jeg er innom Gnomon!
Håper du legger ut noen bilder av NATO-testing! :D

Se det, du måtte krype til nytt-korset? Grattis, ser veldig kul ut!

Forlanger at du skriver en review......

En klokke som jeg har kikket på i sikkert 4 år. Pur pilot med en utrolig frekk sekundviser.
Er vel første Damasko på forumet også om jeg ikke tar feil ?

Ja har utrolig stor sans for den "lille gule" på denne klokken. Liker slike småting :).

Konge klokke!

Har kikket på denne hver gang jeg er innom Gnomon!
Håper du legger ut noen bilder av NATO-testing! :D

Skal vi nok få fikset før eller siden. Kjørte gjennom de 6 remmene i går før jeg til slutt havnet tilbake på læret som fulgte med. Tenkte det var greit å bli litt kjent med den før jeg bytter den ut, men er jo moro å bytte rundt ;).

Se det, du måtte krype til nytt-korset? Grattis, ser veldig kul ut!

Forlanger at du skriver en review......

Ja måtte det gitt. Ble for utålmodig når det ikke dukket opp noe ;).

Skal se hva vi får til etter litt tids bruk! :D