Uncle Seiko lenke

Medlem
20. juni 2014
Her er et svært godt tilbud til dere som har en 6309-600x
Den orginale lenka fra 70-tallet er som kjent en skranglete affære. Jeg gikk til innkjøp av en nos Stelux-variant, men denne var også ganske trist.
Ganske nylig har Uncle Seiko utviklet en president-lenke som har solide ledd og solide end-links. Denne gir virkelig 6309 et nytt liv synes jeg. Han selger på ebay, eller man kan kjøpe av ham på salgsforumet på thewatchsite.com

IMG_7360.jpg

NB!
Jeg ser jeg helt har glemt å informere om noe viktig vedrørende de solide end linksene til denne lenka.
Klokken på bildet (min klokke) har ikke de solide endlinksene montert.
De passer ikke til notched case, altså første produksjonsår 69-70. Disse klokkene har en kasse som er ca 1mm tynnere enn alle de andre, så de solide endlinksene passer derfor svært dårlig.
Ble ganske skuffa når jeg fant dette ut :(
Heldigvis sender uncleseiko med et par vanlige endlinks som kan bøyes til grei passform.

En ting jeg stusser over, er at bredden på lenka går fra 18mm til 16mm, istedet for 19-16. Lugsize er faktisk 19mm, så det er veldig rart at uncleseiko har valgt disse underlige dimensjonene. Kanskje det er for å være tro mot den originale H-linken, som også var 18-16. Men det var jo da også veldig merkelig ;)

Men lenka er fin den, og balanserer klokken mye bedre enn den tynne, skranglete H-linken.

• Liker
Reaksjoner: westmouth