Uncovering... (mange bilder)

Medlem
17. juni 2009
Sted
Oslo
Et nytt familemedlem har ankommet, selvhentet i automobil og øyeblikkelig installert på armen. Derfor er det dårlig med box her, vi får kjøre en "uncovering" i stedet :)

01.jpg

02.jpg

03.jpg

Hva titter frem her?

04.jpg

Jepp, det er en etterlengtet Omega Constellation Pie-pan! Gull på stål, fra 1964, kaliber 561, skjult krone, nylig servet. Føler et snev av Don Draper her :)

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

Jeg kan absolutt nada om Omega vintage (minus det jeg har fått lest ila denne uken), men selger virket pålitelig og urverket så ut som man kunne spise middag av det. At en skive kan se så fantastisk ut etter femti år er nesten utrolig - nå håper jeg bare at jeg ikke får for mange tilbakemeldinger om byttet ditt og uoriginal datt...

Jeg måtte jo teste at datoskiftet fungerer som det skal, og gadd rett og slett ikke å kjøre hele måneden rundt. Datoskiftet på Cal 561 fungerer sånn at man skrur krona tilbake til klokken ni, frem til over tolv, tilbake til ni, frem til tolv etc etc. Med mindre jeg skaffer meg en winder er det noe som sier meg at denne klokka ofte vil bæres med feil dato :)

Remmen er moden for utskiftning - jakten begynner... Alt i alt en god dag :D

Takk for det! Og det stemmer, denne er 36 mm.

Må si jeg har vært innom annonsen din på en piepan maange ganger, men kom til at jeg ønsket meg gull og den litt større versjonen :)

Flott at du fikk sett på og kjøpt i dag! :) Nydelig klokke, skal hilse fra min ;)
Det er noen nydelige detaljer på dette uret, som forøvrig er 35.5mm ifølge Omegas vintage-database..hehe. Datovinduet har en nydelig kant med fasetter på, og crosshairs på skiven gjør seg svært godt syns jeg.

connie_1.jpg

connie_3.jpg

Nydelig.

Er mye lekkert fra omega i denne nisjen, til veldig greie priser. Selv, merker jeg at jeg er litt på jakt etter samme i helgull om dagen...

Flott at du fikk sett på og kjøpt i dag! :) Nydelig klokke, skal hilse fra min ;)
Det er noen nydelige detaljer på dette uret, som forøvrig er 35.5mm ifølge Omegas vintage-database..hehe. Datovinduet har en nydelig kant med fasetter på, og crosshairs på skiven gjør seg svært godt syns jeg.
Jepp! Igjen, tusen takk for kjapp rådføring i går. Helt enig i det du sier om de lekre detaljene på denne i utgangspunktet enkle klokken. "Pleksiglass-dome" over gjør seg, det også :)

Gratulerer med en nydelig klassiker. Constellation er det peneste av alle dressur fra den perioden. Når man sammenlikner med dagens Constellation-modeller blir det tydelig at ikke all utvikling er til det gode.:)

Gratulerer med en nydelig klassiker. Constellation er det peneste av alle dressur fra den perioden. Når man sammenlikner med dagens Constellation-modeller blir det tydelig at ikke all utvikling er til det gode.:)

Constellation i dag er jo rett og slett grusomme i forhold til disse gamle, nydelige her. Men Omega er nok ikke villige til å gjøre så mye med det, for Constellation-klokkene er vanvittig populære i Asia. Der har de visstnok høyere status enn Omegas andre klokker.

Tusen takk for hyggelige gratulasjoner. Klokken sitter naturligvis på armen i dag også, blir pen i tøyet på jobb hver dag framover antar jeg ;)

Gratulerer, en klokke som står høyt på min (ønske)liste, sikkert i likhet med mange andre her :)

connie_1.jpg

connie_3.jpg
Hva slags rem er dette forresten? Sitter og lurer litt på å bestille meg en Hirsch Duke i 18 mm (som ligner på denne), men lurer på om en 5 mm rem kan bli i tykkeste laget på en så nett klokke som dette.

Hva slags rem er dette forresten? Sitter og lurer litt på å bestille meg en Hirsch Duke i 18 mm (som ligner på denne), men lurer på om en 5 mm rem kan bli i tykkeste laget på en så nett klokke som dette.

Remmen på min er en original Omega-rem med spenne, kjøpt av "watchadoo" på eBay.

Aha! Denne?

Anywho, bestilte meg en Hirsch Duke med gullspenne i dag (blir vel uansett å flytte over den originale som står på klokken), så får vi se åssen det blir når den kommer :)

Ja, så ut som omtrent den der ja :) Veldig bra rem, og ikke altfor tykk heller. Hirsch Duke er fin, men håper ikke den blir for tykk og for lite fleksibel, slik at klokken blir løftet av håndleddet. Den veier jo fint lite.. :)

En nydelig klokke! Kanskje det ultimate dressuret for mange av oss.

Mtp. crosshairs, er det kun for det estetiske, eller var det en funksjon på en tid da alt ikke var skåret ut med lasere?