*Under ombygging* Mine ur

Medlem
11. nov. 2009
Sted
Sandnes
Hei

Etter noen få år med stadig økende interesse for ur, har jeg nå endelig fått litt ro i sjelen. Jeg har kjøpt, solgt, samlet og spart meg til et slags horologisk hvileskjær. Akkurat nå er jeg sånn noenlunde fornøyd med de urene jeg har. Hvilket tidspunkt passer vel da bedre til å dele litt med mine kjære medasylanter.

Jeg kommer fortløpende til å legge ut mine ur i denne tråden. Kommentarer og synspunkter mottas med glede.

Først ut er det uret som startet det hele. Jeg arvet det av min bestefar for noen få år siden. Dette uret betyr selvfølgelig uendelig mye for meg, men tatt ut av sin sammenheng representerer det vel det meste jeg har lært meg å mislike ;)

IMG_1937.jpg

Uret er fra 1977 og har modellbetegnelsen MD 192.0034. Kassen er "gold plated"

Inni banker det et "electronic analogic" hjerte på 7 "unadjusted jewels". Rakkeren eter batteri raskere enn jeg klarer å skifte.

IMG_1936.jpg

Mange har kanskje problemer med å fordøye nakenbildet av qartzen over. Iler til med noe kjent og kjært for de fleste. Min foreløpige "grail". Kjøpt meget pent brukt av Lervik Ur for tre måneder siden.

IMG_1939.jpg

IMG_1940.jpg

Vi fortsetter i smult farvann. Jeg innrømmer glatt at teksten på baklokket her gjør meg varm og barnslig opprømt. På min dialekt blir det noe slikt som; "satan så stiligt" ;)

IMG_1946.jpg

IMG_1945.jpg

Neste ut er en krabat som jeg umiddelbart falt for. En helt spesiell følelse å legge lankene på noe vintage. Selger er innrømmet besøksrett.

IMG_1961.jpg

Redigert:
Se her ja se her ja.
Med litt våkne øyne og for mye tid till trolling kan jeg gjette hvor dette bærer.
Men grattis med bra tråd og flott øyegodt hitentil!

Den Subben ødela helhetsinntrykket noe forferdelig da... ;)

Utover det, meget pen samling!!!

En samling helt etter min smak. Flotte ur og fin retning for fremtiden. Du er ille ute, lykke til! Blir artig å følge tråden.

Det var jo en flott samling.
Må si at utseende på Omegaen som er arvet var nydelig. Det spiller ikke noen rolle om det er quartz så lenge det er følelser inne i bildet.
Hvis det var denne som trigget interessen fortjener den sin hedersplass uansett.
Blir jo spennende å se hvor lang tid det går før det horologiske hvileskjeret er over.
Takk for at du deler.

Flott samling! Klassikerne er på plass. Hva slags reim er det du har på speedyen?

Takk som deler, mange flotte klokker her, ser gjerne et familiebilde også-

Riktig god helg