Union Glashütte

Medlem
1. juni 2012
I min søken etter en pen chronograph har jeg kommet borti SG-eide Union fra en by de visstnok pusler litt med ur:p Kan ikke se at Union har vært omtalt her på forumet?

Chronograph mit Lederarmband | Union Glashütte

Hva synes folket om denne i Noramis-serien? Eneste jeg spør meg om er dato burde vært hvit på svart.:confused:
Utover det synes jeg den er veldig pen - finner de samme genene både hos Zenith, Hamilton og andre, men titaler meg mer denne. Ligger på ca. $3k+mva.

Belisar-serien har en fin GMT!

Likte ikke 4-tallet og UNION skiften. Likte derimot skive og kasse...
Aldri hørt om merket før. Hvilke verk står i?

Pen klokke. For min egen del faller Union litt igjennom med tanke på hva annet som produseres i Glashütte. De benyttet seg vel av egne urverk tidligere, men har gått over til å modifisere ETA-verk.

Når det er sagt synes jeg dette er en veldig vellykket klokke, jeg liker forøvrig Union-logoen..

Union er heller ikke priset som Glashutte eller Lange, så de stiller i en helt annen klasse.

Det viktigste er tross alt hva du synes om klokken. Skal du følge de fleste fra Tidssonen, bør du droppe denne og heller kjøpe en Rolex. ;) Men det funker jo ikke for alle. Artig å ha noe ikke alle andre har.

Jeg synes det var en fin klokke, men den trykket ikke nevneverdig på "vil ha"-knappen.

Stemmer som ghaugen sier at de nå benytter mod. ETA. De hadde inhouse når de sto på egne bein - ETA når de ble et SG-label!

De er jo eid av Swatch Group og posisjonerer seg sammen med Longiness og Rado i deres portefølje. Fine klokker, men ikke noe som alvorlig høyner pulsen.

Dog synes jeg denne med BigDate er fin.
D002.426.11.051.00.png

hehe, min puls går ikke så mye fortere av den her heller - men de har noen fine klokker. Foreløpig leder JLC Master chrono - så får man se hva 2013 bringer:cool:

Jeg syntes chronoen det linkes til er veldig pen... 3$ var kanskje i overkant dyrt, men designet tiltaler meg!

Belisar Pilot er nok også ETA basert (2897) som Union i likhet med alle sine urverk modifiserer så mye at de oppnår 50% verdiskapning i Glashütte som er grensen for å smykke seg med den betegnelsen.
Profilerer seg en del på oldtimer racing og vintage biler: [video]http://www.union-glashuette.com/de/film/[/video]
5a2cf1a01dc1c5664bd823709519c787.jpg

Denne modellen som heter 1893 Regulator ligger på 2200 Euro og har en fin layout på skiva synes jeg. Krever visstnok en del tilpasning av ETA2892 verket. Vet ikke om de selges i Norge, men jeg fikk prøvd modellene i Dresden ifjor. ga et bra kvalitetsinntrykk men slo ikke til.
2d2ed353b3d1a4e9996b5c67d516365e.jpg