Solgt Universal Genève Polerouter, cal. 215 (mikrorotor, «patent pending»), nyservet

frj

Medlem
9. okt. 2013
Sted
Brussel/Oslo
Merke, modell og år:
Universal Genève Polerouter, med kaliber 215 mikrorotorverk. Dette er en tidlig versjon med «patent pending» på urverket, noe som muligens gjør dette til en sjeldenhet.

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand:
Dette er på ingen måte en ny klokke, men alt skal være originalt. Om den er upolert skal jeg ikke være skråsikker på, men lugsene har den formen denne skal ha. Skiven er pent patinert for alderen.

Klokken er nettopp nyservet hos en av asylets eminente urmakere, der hovedfjær og tirettfjær ble byttet med originale deler. Det er et års garanti på jobben fra januar i år.

Dokumentasjon og historikk:
Klokken har ingen papirer eller dokumentasjon utover kvittering på service.

Når det er sagt, så er det gravert «NUF160» på baklokket, noe som peker i retning Urmaker Nelvik i Ålesund. De har lovet meg å grave i kartoteket ved anledning, og eventuelt funn blir selvfølgelig videreformidlet.

Øvrig informasjon:
Et pent ur, med utrolig kul historie. Mer om det her: http://wornandwound.com/a-brief-history-of-the-universal-geneve-polerouter/

Sted:
Asker/Oslo

Pris eller bytteverdi:
Vanskelig å prise disse, som på chrono24 ligger fra rundt 12k og oppover, med ukjent tilstand. På Watchrecon finner jeg en del historisk på rundt 1.500 USD/EUR.

Prøver meg derfor på 9.500,- pluss frakt, men lytter til fornuftige bud.

1B6B15D0-4902-439D-8664-C3AB02CACAB3.jpeg

D9E891DE-D19C-4EC3-8D88-7331D3B71D10.jpeg

49049832-C420-40C2-96C6-39691F690131.jpeg

Lørdagsbump på denne. Lytter til fornuftige bud og muligens bytteforslag i form av Seiko Turtle eller lignende. :)