Uoffisiell service av Rolex

Medlem
9. aug. 2010
Sted
Vinderen, Oslo
Hei!

Noen som har tips til eller erfaring med uoffisiell service av Rolex?

Trenger å få servet frøknas DJ, da det er en stund siden sist, men greit å slippe 5000 kr. Klokken er strøken utvendig, så tenker kun at verket bør få seg en liten behandling.

Er dette skikkelig fy eller helt stuerent?

Tips om en god og ryddig fagmann mottas med takk!

Hei!

Noen som har tips til eller erfaring med uoffisiell service av Rolex?

Trenger å få servet frøknas DJ, da det er en stund siden sist, men greit å slippe 5000 kr. Klokken er strøken utvendig, så tenker kun at verket bør få seg en liten behandling.

Er dette skikkelig fy eller helt stuerent?

Tips om en god og ryddig fagmann mottas med takk!

Tidemann gjør i alle fall service på Rolex.

Jeg har fått en pris på ren verk-service på en gammel Datejust en gang, men husker ikke summen annet enn at jeg parkerte det i minnet som "rimeligere enn Bjerke med god margin".

Urmaker Jacobsen på Lillestrøm. Tidligere Rolex AD, tar fortsatt i mot service på Rolex. Mener og huske at prisen på en DJ service er 3500.- (med forbehold).

Rolex service oss Lervik Ur i Haugesund ligger på 3500,- de er godkjent Rolex service senter. Med forbehold såklart!

Heier Urmaker i Enebakk.
Han jobbet tidligere hos Bjerke og er sertifisert på Rolex.
Skrur mye for de inne i byen, så like greit å gå direkte til han.

Eneste minuset med uautorisert service er at mange av delene som byttes på service uteblir da de ikke får tak i de. I så fall blir får også de dette gjennom uautoriserte... Mye av delene som byttes er til en viss grad subsidierte. Husker jeg ikke feil byttet de plexi og clutchhjul gratis sist jeg hadde min gamle Explorer på servide hos Bjerke. Selv om det gikk laaangt over estimert tid.

Vis denne Heier enda skrur på Rolex, også for Bjerke, vil jeg ikke tror han har noen problemer med orginale deler!?

Er nok kanskje flere selvstendige urmakere som får deler gjennom de autoriserte kanalene..!

Bjerke bruker ikke utenforstående på Rolex. Såvidt jeg vet gjør ingen andre det heller. Mulig tidligere forhandlere fortsatt får deler, feks Jacobsens efterfølger på Lillestrøm.

For å få deler til Rolex skal man selge eller ha solgt merket.

Sikkert gråsoner her også...

Jeg har hatt Rolex hos Heier og er meget fornøyd med jobben han har gjort i alle fall. Ved siden av pris er mannen meget rask og man slipper å være uten sine kjære for lenge :)

Vurderer og bruke han når den tiden kommer.

Bjerke er selvsagt et alternativ... Eller Jørgensen...

Men tatt til betraktning på pris ...