Ur du liker, men ikke hadde kjøpt?

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
Flere ganger ser jeg et ur jeg virkelig får sansen for, men jeg ikke hadde kjøpt om jeg så hadde pengene i hånden.
Hvorfor?

Ta F.eks den nye Omega Bullhead, som nevnt i denne tråden. Det er jo en fantastisk klokke, et utrolig design og "kunst" for øyet. Alt sier at jeg har lyst på denne klokke, men jeg hadde aldri kjøpt den.

Samme historien er det med PAM 312. Jeg hadde lest litt om urverket, historien til panerai, klokken i seg selv, fått virkelig sansen for utseende og begynt og spare...

Da jeg prøvde den på for første gang var historien en helt annet. Ikke det at det var noe galt, likte den tjukke lærreima innsynet til den fantastiske urverket, og det noe uvanlige men flotte designet. Det var bare ikke noe "match" der. Jeg satt der med klokka på lanken og følte på ingen måte noen trang til å kjøpe? :/ hvorfor?

Oj, ble vist litt langt, men tilbake til saken. Hvilken klokke liker du, men hadde ikke kjøpt?:confused:

Jeg satt der med klokka på lanken og følte på ingen måte noen trang til å kjøpe? :/ hvorfor?

Wrists don't lie.

Mange store klokker jeg synes er fantastiske å se på (andre), men som ikke har noe på mitt håndledd å gjøre.

Jeg for min del liker både Submariner og Seadweller, men når jeg får de på lanken er bare ikke "kjemien" der.
Synd, siden det er flotte klokker....får satse på at det en gang endrer seg

Wrists don't lie.

Mange store klokker jeg synes er fantastiske å se på (andre), men som ikke har noe på mitt håndledd å gjøre.

Var ikke størrelsen det var noe galt med. Den var jeg komfortabel med. Jeg kunne bare ikke forsvare prislappen. Klokken er vel verd pengene, det er bare det at det er så mye annet fint man kan få for den summen.

Var ikke størrelsen det var noe galt med. Den var jeg komfortabel med. Jeg kunne bare ikke forsvare prislappen. Klokken er vel verd pengene, det er bare det at det er så mye annet fint man kan få for den summen.

Du begynte å tenke logisk og fornuftig, og det må du ikke gjøre når du holder på med denne hobbyen. Det er livsfarlig, og hvis du ikke klarer å bryte ut av den onde sirkelen i tide, sitter du plutselig en dag der med en G-shock på armen og tror at den er alt du trenger....;)

Du begynte å tenke logisk og fornuftig, og det må du ikke gjøre når du holder på med denne hobbyen. Det er livsfarlig, og hvis du ikke klarer å bryte ut av den onde sirkelen i tide, sitter du plutselig en dag der med en G-shock på armen og tror at den er alt du trenger....;)

Busted! Men jeg syns det er ok :)

Tilbake til tema.
Omega Aqua Terra. Denne har jeg fortsatt lyst på, men når den kommer på lanken, er det bare nei nei nei.
Rolex Sub. Digger den, men det samme her. Ingen kjemi. Ikkje bra, diverre.

IWC Portuguese 7 Days

Liker uret veldig godt, men det sitter dårlig på mitt håndledd.

Det blir vel nødvendigvis alle ur jeg liker litt mindre enn det jeg liker mest. Gitt at det finnes en klokke jeg ikke har som jeg heller kunne brukt pengene på, faller alle andre klokker automatisk inn i kategorien du snakker om.

Men jeg skjønner hva du mener, og jeg har litt det forholdet til Panerai. I begynnelsen forstod jeg overhodet ikke appealen, men må bare innrømme at de har vokst på meg. Var til slutt @Tagliano som med dette bildet fikk meg til å innse at disse i grunnen kan være ganske så vakre saker. Samtidig vet jeg ikke om jeg klarer å rettferdiggjøre prisen, uten at jeg helt vet hvorfor ikke - jeg klarer det med andre klokker. Panerais vil nok for meg alltid være klokker jeg liker, men ikke kommer til å kjøpe.

Redigert av en moderator:
Rolex 116610LV aka "Hulken". Elsker klokka i seg selv og fargespillet skiva kan vise til i sollys. Synes også den ser uforskammet bra ut på en velkledd herremann, problemet er at jeg aldri er særlig velkledd foruten de toppen 2-3 gangene i året jeg går i dress. Så jeg må nok pent og pyntelig holde meg til svart eller hvit klokke til den dagen jeg plutselig klarer og kle meg selv passelig kult :) Vil si det er en flott klokke, men ville ikke kjøpt den selv.

2009-omega-ploprof-5.jpg

Passer rett og slett ikke på armen.

2009-omega-ploprof-5.jpg

Passer rett og slett ikke på armen.

Min bror hadde en slik en tid. Den ble for stor for meg. Jeg likte store klokker før. Nå har jeg gått "ned" til 43-39mm. Det er stort nok. Derimot, det er mye flott.

Omega PO er helt klart en slik som er flott og topp og mest ekte i 45,5 utgaven. Heldigvis kunne jeg gått for en 42mm utgave, MEN det ville ikke vært en ekte PO!

Det er nesten litt ille at mitt bidrag til denne tråd er Omega Planet Ocean! En klokke jeg liker så godt, men! Ok, spørsmålet var stilt slik.

:cool:

Omega PO er en klokke jeg har ønsket meg lenge. Den Orange er min klare favoritt! Litt sirkus med orange beazel. Veldig flott, men med sine 45,5 har den blitt for stor for mitt håndledd. Jeg har mistet noen kilo siste årene, og det har påvirket mitt syn på klokkestørrelsen!

Derfor er det egentlig fint å kunne få min gamle favoritt i 42mm! Men etter min begeistring for 45,5 blir det ikke like stas med 42! Trost, men leit. Jeg blir nok ikke eier av PO.

Omega PO er en klokke jeg har ønsket meg lenge. Den Orange er min klare favoritt! Litt sirkus med orange beazel. Veldig flott, men med sine 45,5 har den blitt for stor for mitt håndledd. Jeg har mistet noen kilo siste årene, og det har påvirket mitt syn på klokkestørrelsen!

Derfor er det egentlig fint å kunne få min gamle favoritt i 42mm! Men etter min begeistring for 45,5 blir det ikke like stas med 42! Trost, men leit. Jeg blir nok ikke eier av PO.

Jeg tenkte mest på hvorfor du synes den store er mer ekte enn 42mm-versjonen?

Det er vel et resultat av "first love", og at det var den første PO jeg ble kjent med. 42 kom etterpå, og jeg syntes den var for liten og ikke passende for en slik flott og flashy sak. Hadde den kommet i dag ville det nok blitt annerledes. I dag vet jeg at en 45 ikke ville blitt mye brukt, grunnet vekt og størrelse. Som du antyder så foreligger verdens beste og mest elegante løsning; 42! Men gammel dame er vond å vende.

hva tiden vil vise er usikkert.... Gamle damer KAN vendes... Men nå er det 45 som gjelder! Dessverre passer den ikke meg...

Omega speedmaster, den er egentlig perfekt for meg, men havner litt imellom budsjettet. For dyr for å ha i tillegg, og et hverdagsur er jeg villig til å legge litt mer i.

Dette Genta-designet er på en annen planet enn alle andre ur jeg vet om når det gjelder frekke former. Bare se på remmen f.eks. Hadde selvsagt aldri slengt pengene som skal til på bordet.... eller kanskje en vakker dag?

Bvulgari_OctoBi-RetroBlackCeramic.jpg

Dette Genta-designet er på en annen planet enn alle andre ur jeg vet om når det gjelder frekke former. Bare se på remmen f.eks. Hadde selvsagt aldri slengt pengene som skal til på bordet.... eller kanskje en vakker dag?

Dette var jo faktisk litt spennende. Ser ut som avkommet etter en fuktig natt med en Royal Oak (Bezel), En Cartier klokke (kronen), en Tissot T-Touch (Lugs og delvis kasseform) og noe uidentifiserbart. På papiret skulle jo dette se forferdelig ut, men denne var jo som sagt ikke så ille :confused:

ml_image.2885138.jpg

Samme gjelder denne... En helt vanvittig fin klokke, men fornuften hadde nok sendt meg rett til en AP forhandler før jeg trekker kortet.

Redigert: