Ur du liker, men ikke hadde kjøpt?

Det er mange klokker som faller innenfor dette for meg. Finner utrolig mange flotte klokker som jeg liker men som ikke passer meg. De blir ofte for maskulint, stort og feil på jenter. JLC reverso bla. er et ur som jeg liker svært godt men som ikke passer meg. :)

Vacheron Constantin Overseas. Jeg digger klokka, men den passa ikke meg. Rart egentlig, ettersom jeg mener Royal Oak (som er ganske lik Overseas) passer meg perfekt.

Franck Muller har flere morsomme klokker jeg liker kjempegodt av en eller annen merkelig grunn. Tviler på at jeg kommer til å kjøpe en.

FM7851CH02.jpg

Ellers digger jeg Omega Speedmaster, men klarer ikke å ta steget ut å kjøpe den. Har forsøkt flere ganger, men den blir rett og slett...feil...?:confused:

Franck Muller har flere morsomme klokker jeg liker kjempegodt av en eller annen merkelig grunn. Tviler på at jeg kommer til å kjøpe en.

FM7851CH02.jpg

Ellers digger jeg Omega Speedmaster, men klarer ikke å ta steget ut å kjøpe den. Har forsøkt flere ganger, men den blir rett og slett...feil...?:confused:

Hvorfor? Størrelse, pris, plexi, for diskree?

Tro det eller ei, men Speedy er nok den klokka som faller innenfor denne kategorien. Jeg har kjøpt og solgt samme klokke to ganger. Hver gang jeg ser et bra bilde, spesielt WS, så får jeg forbasket lyst på den igjen. Men, det er noe som ikke stemmer med den på min arm. Den ser ikke så flott ut, liksom. Jeg kan ikke forstå det, ei heller sette fingeren på noe konkret - det bare er slik.

Har ikke fått prøvd den nye versjonen. Vel, mulig jeg har prøvd den på et gtg, men det er ikke alt jeg får med meg av detaljer på slike sammenkomster. Kanskje det er den jeg skal ha?

Opplevde vel det samme med 14060 og 114060 også. Flotte som fy, men det sa liksom aldri "klikk" mellom oss. Skulle så gjerne hatt en Sub ...

Hvorfor? Størrelse, pris, plexi, for diskree?

De kan nok kalles mye, men diskré er vel det de kommer lengst i fra.;)
Prisen er selvsagt ufyselig.:p
Er vel redd jeg ville blitt litt lei designet, samtidig som det er en fare for at det går ut på dato etter hvert.
En service på disse ville sikkert vært umulig uten å sende klokken vekk i måned/årevis?
Klarer liksom ikke å bestemme meg for om (det litt crazy) designet er klassisk eller fullstendig avantgarde. Synes de har fått til en god blanding.:)

Redigert:
De kan nok kalles mye, men diskré er vel det de kommer lengst i fra.;)
Prisen er selvsagt ufyselig.:p
Er vel redd jeg ville blitt litt lei designet, samtidig som det er en fare for at det går ut på dato etter hvert.
En service på disse ville sikkert vært umulig uten å sende klokken vekk i måned/årevis?
Klarer liksom ikke å bestemme meg for om (det litt crazy) designet er klassisk eller fullstandig avantgarde. Synes de har fått til en god blanding.:)

Setter en femmer på at Crown Guard snakker om Speedy, og i så fall ble dette svaret litt morsomt ;)

Tro det eller ei, men Speedy er nok den klokka som faller innenfor denne kategorien. Jeg har kjøpt og solgt samme klokke to ganger. Hver gang jeg ser et bra bilde, spesielt WS, så får jeg forbasket lyst på den igjen. Men, det er noe som ikke stemmer med den på min arm. Den ser ikke så flott ut, liksom. Jeg kan ikke forstå det, ei heller sette fingeren på noe konkret - det bare er slik.

Har ikke fått prøvd den nye versjonen. Vel, mulig jeg har prøvd den på et gtg, men det er ikke alt jeg får med meg av detaljer på slike sammenkomster. Kanskje det er den jeg skal ha?

Opplevde vel det samme med 14060 og 114060 også. Flotte som fy, men det sa liksom aldri "klikk" mellom oss. Skulle så gjerne hatt en Sub ...

Moderat størrelse er jo en viss fellesnevner for disse klokkene? Rent visuelt ligger Speedy i "øvre sone" for mine tynne armer (sikkert pga smal bezelring og desto større plexi), men jeg elsker den allikevel. 16600 har vist seg å være fullstendig innertier på min arm, den perfekte størrelse.

Men for deg som rocker 47mm PAM og sånt kan jo disse klokkene framstå som i minste laget. Mener å huske du har nevnt størrelsen både når det gjelder 14060 og Speedy. Sistnevnte er jo utpreget diskret designet også, med mye svart og smale hvite detaljer.

Min grail som aldri blir satt ut i livet er IWC Portuguese 7 days, nettopp pga opplevd størrelse (42,3mm til tross). Så er det selvfølgelig en haug med større klokker som havner i samme kategori, men 7 days er nettopp det uret jeg forelsket meg i veldig tidlig. Jeg liker det på egen arm også, men føler meg sikker på at jeg i lengden vil synes at det er for stort for meg.

Jeg tror ikke det er størrelsen som er problemet, @reim
Både Explorer, 15300, YM 116622 finner seg svært godt til rette på min arm.

Dette tør jeg nesten ikke skrive, men jeg lurer på om jeg kanskje ville funnet meg bedre til rette med en Sub Date. Og det til tross for min inntil nylig store aversjon mot cyclop.

Redigert av en moderator:
Setter en femmer på at Crown Guard snakker om Speedy, og i så fall ble dette svaret litt morsomt ;)

Ha ha. Ja selvsagt. Har vært så kritisk til Speedy tidligere at det ikke falt meg inn å utbrodere det noe lenger.:p

Seamaster GMT (Great white) er en klokke jeg syns er dødstøff, og gjerne skulle eid, men den er så lik en klokke jeg allerede har at jeg ikke kunne forsvart kjøpet for meg selv.

Redigert:
Å du store Ben!
Jeg må bare inrømme at jeg ofte har ønsket meg denne klokke på taket til rekkehuset. Alle naboene vil sette slik pris på de flotte timeslagene. I tillegg er jeg overbevist om at nabo ånden vil økes når man kan dele sine goder på denne måten.

For håndleddet blir denne å anse som litt i grøvste laget....

8-D

(PS; Har du hørt om homsen som ble så deppa da han kom til London og fikk se at Big Ben bare var en vanlig klokke?)