Ur som benytter ETA 2892-A2?

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Etter å ha lest denne artikkelen:
http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html
Fikk jeg lyst på et ur med akkurat DETTE urverket. Varianter, base versjoner - slik som Omega sine og "asiatiske-kopier" er uinteressante i denne sammenheng. Helst vil jeg ha et ur som benytter "topp grade" eller COSC.

Noen som kjenner til aktuelle ur?

Interessant. Ble nysgjerrig på modeller med dette urverket. En rask sanning i en av mine kataloger avslørte at følgende merker hadde 2892-a2 eller en modifisert versjon av dette.
Breitling , Transocean Chronograph 1461 og Chronograph 38
Chronoswiss, Sirius Triple Date
IWC, Aquatimer Deep Three og Aquatimer Automatic, Ingenieur Automatic
Longines Caliber L619
Montblanc Meisterstück Heritage Moonphase
Paul Picot , Firshire Megarotor, flere varianter rundt 3-4000 Euro
Porsche Design P6780 Diver
Rado Diamaster
Rainer Brand, Grande Panama og Argus modellene
Sinn, 1746 Klassik ( med en pris på 1590,- Euro den rimeligste modellen med dette verket jeg så)
Tudor, Chrono Blue , Heritage Advisor og Grantour Chrono Fly-Back
Union Glashütte, Viro Datum
Vegard, Licensed Pilot
Wempe Zeitmeister Mondphase

Nye Squale Master Diver har dette verket. Godt oppgradert med power reserve, dato kl 12, skeleton rotor etc. Omtalt i artikkel her på TS for en liten tid tilbake.

Kommer forøvrig en unboxing av en slik denne uken :cool: Hvis bare det jæ*** postverket kan få litt fart på sakene!

Hvis jeg ikke husker helt feil, så finnes dette verket også i Speedmaster Reduced.

Nye Squale Master Diver har dette verket. Godt oppgradert med power reserve, dato kl 12, skeleton rotor etc. Omtalt i artikkel her på TS for en liten tid tilbake.

Kommer forøvrig en unboxing av en slik denne uken :cool: Hvis bare det jæ*** postverket kan få litt fart på sakene!

Hvis jeg ikke husker helt feil, så finnes dette verket også i Speedmaster Reduced.

14-category_default.jpg

DET er et vanvittig flott ur til en rimelig penge - me like a lot!:mrgreen:
Synd det ser ut til å være sluttsolgt:(

Gleder meg til din unboxing!

Skulle tatt med Corum på lista ja.
Både Admirals Cup AC-One modellene og Legend modellene har 2892-a2 som basis

Etter å ha skummet gjennom ulike merker og modeller med 2892-A2 seiler denne opp som en av mind favoritter i den rimelige (1290 Euro) klassen: Limes Pharo Big Date.
4f7c19cd71037e4f657e562d1669f6a7.jpg

Limes er et tysk independent merke som selger via en online butikk, ingen forhandler så vidt jeg vet. Var i kontakt med dem på Mail tidligere i sommer ifm en modell som var godt ut av produksjon . Raskt og hyggelig respons, men det virker som det er små modellserier som byttes ofte.

Redigert:
Redigert: