Ur til dama?

Medlem
22. nov. 2009
Etterhvert blir det jul, og denne gang blir det muligens et klokkekjöp til damen og ikke bare meg selv. Noen som har noe tips??
Littt önsker om hvit skinnrem, hvit skive med litt diamanter spritt rundt?? Omega, Longines?
Noen som kjöpt noe til noen som blitt gla?:D

*DISCLAIMER**DISCLAIMER**DISCLAIMER**DISCLAIMER*
Hvis mitt råd skulle føre til unormal (kvinnelig) interesse for mekaniske ur fraskriver jeg meg alt ansvar for potensielle økonomiske vanskeligheter som en følge.:cool:

Kona fikk denne til jul ifjor.
Hun ble skikkelig glad, men medaljen har en bakside.:roll:
Dette har ført til bl.a.
"Når skal jeg få en Daytona?"
"Jeg vil ikke ha noen kjip quartz!!!"
"Når er det min tur til å få ny klokke?"
"Ooooh diamanter..."
"Ooooh gull..."

Ok, nå er du advart.;)

Omega Seamaster Aqua Terra Automatic m/ MOP & diamanter

CIMG0592.jpg

CIMG0613.jpg

CIMG0611.jpg

CIMG0589.jpg

CIMG0588.jpg

Hmmm både AP og Glashutten var meget fine men litt for mye for å brukes til daglig :D

Omegaen var litt mer i blinken , kan man spörre va en sån aqua terra ligger på ny?

(Quartz er helt ok, ganske sikker på hun ikke vet va forskjellen er (og jeg sier ikke noe:D))

Kona mi har fått den eksakt samme Omegaen. Den er hun særdeles fornøyd med!
Den koster ca 22k.:cool:

Jeg synes det er rålekkert med damer som har fine klokker!
Derfor kjøpte jeg for noen år siden en Rolex Datejust til kona, noe hun er meget fornøyd med. Jeg var litt skeptisk til om hun ville bruke den, men det gjør hun.

Så min anbefaling er en klassisk Rolex herreur. (gjerne sportsmod)

DSC07033.jpg

Jeg kjøpte en Breitling Starliner til kona. Den kan man få både med og uten juggel (diamanter)
Tenk deg nøye om, det blir fort snakk om andre klokker de vil ha.
Starlineren er den til høyre :)
15022010148.jpg

Denne mid-size'n ble godt mottatt av fruen, diamantene har hun på fingeren istedet. Den røffe behandlingen klokka får skjærer meg litt i hjertet, samtidig som jeg jo er glad for at den blir brukt. Jeg sniker meg dog til å trøste den en gang i blant. ;)

Omtrent samme prisklasse som Omegaen over.

IMG_6806.jpg

IMG_6808.jpg

Kona har en en lady Datejust hun fikk av sin far som eksamenspresang. Etter at jeg kjøpte en brukt AirKing med blå skive til henne for fem-seks år siden, er den lille knapt blitt brukt. Til vår tiårs bryllupsdag lette jeg etter et pent dameur som ikke skulle være Rolex, men endte opp med en mid-size Datejust likevel. Klokken er stadig i kontakt med med varmtvann, brøddeig, blomsterjord, vaskemidler, barnetøy, fjell, planter og alt annet hun ukritisk utsetter den for, så jeg er glad jeg ikke gikk for en pen reverso eller noe slikt. Klokken er tøff nok til dagligbruk og pen nok tilfest, men ved neste jubileum blir det nok et rent selskapsur. Og AirKingen er det bare jeg som bruker nå om dagen.

Helt oppriktig, kjøp en Rolex til henne. Blir aldri feil. Akkurat som Range Rover eller Geländewagen. Har du først fått det gidder du sjelden bry deg om noe annet ;) (nesten sant) Ellers må jeg si at jeg liker Tag sin Monaco for damer. Passe størrelse, litt bling, mye historie, og er du rask kan du fortsatt få den med et godt finishert 2892-a2 verk. Eller bare gå for quarts, keep it simple. Har gitt flere mekaniske til fruen, men hun skjønner helt ærlig ikke poenget med dette. Den går feil, tåler lite og er dyr å reparere. Akkurat som bilene mine:)

Rolex no-date, Breitling Colt og Doxa 1200T Searambler har funket for meg.... dog breitlingen og doxaen var egentlig tiltenkt meg selv, men ble beslaglagt så snart de kom i hus...

Bare et lite spm til dere som kjøper skikkelige klokker til koner/samboere.....Hvordan er forståelsen for at tiden må stilles med mer eller mindre jevne mellomrom, at den bør/må brukes jevnt med mindre den skal stoppe helt opp osv?

(eller er det kanskje en klokkeinteressert husbonde som lurer seg rundt på kveldstid og tar seg av slikt når det trengs, på samme måte som med spylerveske på bilen?)

Ser bare ikke for meg fruen foran klokka.no i tide og utide for å stille klokka...

Nå vet jeg/vi jo ikke hva slags type dama di er, men jeg tror hvertfall kjæresten min hadde likt Perrelet Diamond Flower, synes den var kul.

Etterhvert blir det jul, og denne gang blir det muligens et klokkekjöp til damen og ikke bare meg selv. Noen som har noe tips??
Littt önsker om hvit skinnrem, hvit skive med litt diamanter spritt rundt?? Omega, Longines?

Løfter denne dameurtråden da jeg i dag fant det du er ute etter til en fantastisk pris (hvit skinnrem må selvsagt kjøpes separat). God Jul!

kkklokke.jpg