Ur til far

Medlem
25. sep. 2013
Heisann!
Jeg prøver og vekke interessen for ur ovenfor min far, økonomien er fra hans side et ganske lite problem. Problemet er derimot at han ikke interreserer seg, han synes at speedy reduced'en min er veldig fin og han synes samtidig at prisleiet er "ok". Han ønsker dato samt et mest mulig lett ur. Han liker "clean" stil. Dvs: pent, men samtidig ikke blafrete. Noen tips?:) både til hvordan jeg får økt interessen og hvilket ur?
På forhånd takk!

Heisann!
Jeg prøver og vekke interessen for ur ovenfor min far, økonomien er fra hans side et ganske lite problem. Problemet er derimot at han ikke interreserer seg, han synes at speedy reduced'en min er veldig fin og han synes samtidig at prisleiet er "ok". Han ønsker dato samt et mest mulig lett ur. Han liker "clean" stil. Dvs: pent, men samtidig ikke blafrete. Noen tips?:) både til hvordan jeg får økt interessen og hvilket ur?
På forhånd takk!

Ta opp galleri tråden til Moore, gi han en cognac og la interessen hans smyge seg inn:)

Spør om han liker SARX015. Et flott alround ur fra seiko med automatisk verk fra seiko som haker og winder. God finish, passe størrelse, og 100m vanntett.

S-SARX015_b_1024x1024.jpg

Edit; Koster 3,6k, og ser ut til å ha en rimelig grei lenke også! :)

sarx015_5.jpg

Redigert:
Gå inn på hjemmesidene til Tudor og vis ham den nye Ranger, en flott stilren relansering av en klassiker som er solid nok som en beater.
Tom

Jeg har nesten det samme problemet @Danvoll, men her er problemet at far ønsker seg faktisk en Omega Seamaster. Han har penger nok, men han er en gjerrigknark.

Han er på gli nå, og ett innsidetips er å sette forbruket til far i perspektiv. Hva bruker hatt tett med penger på uten å blunke, og hva kan han komme unna med uten at mor flipper?
Forklar litt om at dette er kvalitetsvarer, og hvis han vil gå med en billig quartz, så er det hans valg. Sammenlign god og dårlig kvalitet i hobby/interesse han har fra før; eks bil, båt, damer, sigarer, vin osv. Er det bil så kan du si at quartzen hans er som en Kia og Omegaen din er som en stødig BMW. Skal han ha Porsche eller Ferrari må han litt opp i pris.
For meg så har dette fungert på alle som ikke skjønner klokkegreia jeg har.

Lykke til, og fortell gjerne hvordan det har gått etterhvert!

Redigert av en moderator: