Urmakaren hadde ikke en stor nok pose...

Medlem
7. aug. 2014
Innlegg
19
Hei!
Jeg er ny her på sonen så en kort presentation får komme senere. Jeg har nå kjøpt meg min første skikkelige klokke :D
Hvis noen har lyst å gjette hva som kommer her til kvelden / natten så gjør det :). Jeg jobber i natt og starter rundt 00:00. Jeg håper bare at natten vil være rolig slik at jeg kan poste bilder så tidlig det er mulig.

DSC_0500_zpsb9670d77.jpg

Ledtråd:Urmakaren hadde ikke en stor nok pose.

Dere for unnskylde for dårlig norsk Jeg er svensk og har bare bodd her i noen år så mitt andre spørsmål til ikveld er: ønskes middelmådig norsk eller svensk?

Så:
Hvilken klokke? Skrive på svensk eller norsk?
 
Hadde ikke stor nok pose? Tipper det er denne. Har den selv. Veldig fornøyd:

a990.clock_.16sbb550.jpg



Jeg håper du kan skrive på svorsk.

Todda
 
Dere for unnskylde for dårlig norsk Jeg er svensk og har bare bodd her i noen år så mitt andre spørsmål til ikveld er: ønskes middelmådig norsk eller svensk?

Så:
Hvilken klokke? Skrive på svensk eller norsk?
«Middelmådig norsk» er samme skriftspråk som 90 % av TS' medlemmer bruker, så du vil ikke skille deg ut om du skulle velge dét. Min stemme går til svensk, nærmest for variasjonens skyld, men jeg tror vel egentlig du selv må bestemme hvordan du skal fremstå. Innholdet og klokkene er mye viktigere enn språket ...
 
Grattis med Tudor!
Som innvandret svensk selv så gjør jeg mitt beste for å ta "seden dit jag kommer" og syns det er fin trening å få skrive norsk
 
Har ikke en av Speedmasterne fått ganske stor boks? Tipper isåfall du har kjøpt hos Urmaker Christensen på Storo, der har de jo VOLT "rett over gata" :)
 
Har ikke en av Speedmasterne fått ganske stor boks? Tipper isåfall du har kjøpt hos Urmaker Christensen på Storo, der har de jo VOLT "rett over gata" :)

Støtter denne. Jeg fikk en Volt pose da jeg kjøpte min Speedy der tidligere i uka. Dette ser mistenkelig likt ut.
 
Ta gjerne på svensk for min del! Innvandrer jeg også, så hadde vært fint å se moderspråket representert her! ;)

Men klokke?

Tenkte først LLD, men de har vel poser som er store nok til disse fra Longines, så da går stemmen min til Speedy den å.

Edit: Kun fordi herrene før meg resonerte seg så godt fram :)
 
Redigert:
Har ikke en av Speedmasterne fått ganske stor boks? Tipper isåfall du har kjøpt hos Urmaker Christensen på Storo, der har de jo VOLT "rett over gata" :)

Helt riktig!!

Intressen for klokker startet på alvor denne vår/sommer da jeg gikk rundt på byen for å se på klær og annet sammen med kjæresten. Etter den vanlige runden på Clas Ohlson på torgata fikk vi syn på "Urmakern i Torgata". Jeg har alltid hatt lyst på en skikkelig klokke men hade inge direkte kunskaper kring dette. Etter ett besøk hos ovennevnte urmaker ble ikke intressen mindre. Han viste "dyre" klokker uten at jeg egentligen var intressert i å kjøpe noe. Han forklarte også en del ting som jeg lurt lenge på. Sammenfattet, en veldig go opplevelse. Da jeg kom hem begynte jeg å surfe rundt å fant dette nettstedet å noen svenske forum.

Månedene gikk og lysten vekste seg starkere. Det hele ble ikke bedre av at kjæresten plutselig kom hjem med en Omega Aqua Terra til seg selv. Jeg bestilte da en skx007 for å se om dette med klokker er noe for meg. Etter månge skift mellom nato, gummirem og lenke så var jeg hekta.
Å plutselig ser jeg at en kollega har en speedmaster. Nå var det kjørt. Denne måtte jeg ha!

Nok tekst, her kommer bildene:


DSC_0512_zps9aae7b9d.jpg


DSC_0516_zps0a9eec8b.jpg


DSC_0521_zps0071c26b.jpg


DSC_0529_zps191f27cc.jpg


DSC_0532_zps7b523957.jpg


DSC_0528_zpsff56d200.jpg


DSC_0541_zps431578ba.jpg


DSC_0545_zps95007142.jpg


DSC_0553_zpsc97151ae.jpg


DSC_0556_zpsa88c83ce.jpg


IMG_0391_zps09247480.jpg


IMG_0393_zpse19f5806.jpg


Jeg er ikke noe proff med kameran så beklager bildekvaliten. Språk får vel bli svorsk tilsvidere men det kan forandres. Go trening som noen sa :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg
Gratulerer! Endelig fikk jeg se en unboxing med den nye boksen. Speedyen har endelig fått den innpakningen den fortjener. Et nydelig ur!
 
Gratulerer, ikke bare med posen :), men med boksen også. :)
OK da, så var vel klokken riktig så lekker den også. :cool:
Står høyt opp på listen min. Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg så en '62 Speedy sist jeg var i London til salgs for den nette pris av 25000 pounds. Så det er bare å vente, den kommer til å stige i verdi.
 
Gratulerer, ikke bare med posen :), men med boksen også. :)
OK da, så var vel klokken riktig så lekker den også. :cool:
Står høyt opp på listen min. Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg så en '62 Speedy sist jeg var i London til salgs for den nette pris av 25000 pounds. Så det er bare å vente, den kommer til å stige i verdi.

hva gjorde prisen såpass kvass? perfekt "chocolate" patinering på skive?

JT