Urmaker Asklund (Trondheim)

Medlem
30. juni 2013
Sted
Drammen
Vil bare skryte litt av urmaker Asklund på Heimdal i Trondheim!

Jeg fikk for en liten stund siden en vintage-klokke i posten som hadde en stor sprekk i plexien. Den ble derfor tatt til urmaker for å sjekke pris på bytte av plexi slik at jeg kunne få erstatning fra selger (endte med at jeg sendte klokken tilbake til selger, men det er en annen historie).

Urmaker Håkon Lian: "Det er ikke mulig å skifte glasset på denne da det ikke er mulig å få tak i et glass som passer"

Urmaker Asklund: "Ikke no problem!"

I tillegg til at han kunne ta jobben kunne han også gi meg en meget hyggelig pris. Og ikke minst en hyggelig klokkeprat før jeg vandret ut av lokalet :) Slik hyggelig tone, god service og ikke minst genuin klokkeinteresse er det som gir meg lyst til å komme tilbake til en urmaker!

Jeg har også meget godt og si om Asklund, da han trukktestet og satt i ekstra ledd på en klokke som ikke er kjøpt der for free! Tommel opp!

Jeg har også meget godt og si om Asklund, da han trukktestet og satt i ekstra ledd på en klokke som ikke er kjøpt der for free! Tommel opp!
Hei @jeprex
Det ekstra leddet som ble montert er det en konsekvens av trukktesten ? Er den blitt trukket for hardt under testen ?:)

Redigert av en moderator:
Stakk innom for å sjekke om de hadde spring bar med bue, om en kunne slippe noen uker med venting fra ebay.

Fikk raskt lagd bue på de originale slik at reima ikke gnagde på kassa.

Har også en vintage klokke der inne på service. Bra det er noen lokale som vil jobbe med klokker som kanskje ikke har høy verdi i kroner.

Takker tidligere forumvenner for denne tråden. Idag oppsøkte jeg Urmaker Asklund. På lik linje med andre opplevde jeg en god (og kjapp) service.
Fikk montert glass og pakning på min vintage Certina gullklokke.
Kommer til å bruke Asklund i framtiden. Anbefales!