Urmaker Erik Sutterud

Medlem
19. okt. 2011
Sted
nittedal
En tur innom Urmaker Sutterud i dag.
Har en Omega Seamaster quartz med skrukrone hvor innvendige gjenger var utslitt.

Mye om og men hos mange forhandlere av Omega.
Urmaker Sutterud er vennligheten selv og bestillte kronen for meg med en gang.

Blir også montert av forannevnte når delen kommer.
Enestående service. Det er noen og enhver som har noe å lære fra han.

Han har også et fint lager av "ukurante" remmer som han viste meg. (17-19-21 osv)

Hilsen
Tobben

Hyggelig med anmeldelse!
Sikkert greit å oppdatere med infoen om at han befinner seg i (Oslo) i trådtitel med @tobben

Har selv haft anledning å gjøre affærer med E. Sutterud og slått av et par gode klokkeprater i butikken og på GTG'er.
Kan hende det er greit å notere seg at han er en i gjengen her og går som bruker @Arcticboy

For min del har jeg en Perfecta med ETA-verk innlevert som han skal se på, men noe ventetid var å påregne.
Jeg har også med hell fått justert en Dievas med ETA til å holde en presis og forutsigbar gange.

Limer innfølgende kontaktinfo fra Gule Sider

Urmaker Erik Sutterud
Telefon: 901 64 626
Besøksadresse: Bentsebrugata 30,
0469 Oslo

Han fører også blogg på Watch repair

Redigert av en moderator:
Lørdag var jeg på en snarvisit innom Urmaker Sutterud på Bjølsen.
Jeg tok turen innom for å se på det nye klokkemerket han har tatt inn til landet, Askania
Det er en sann glede å ta turen innom et sted der du blir møtt med bransjens blideste og hyggeligste urmaker.
Jeg hadde ingen umiddelbare kjøptsintensjoner, men det stoppet ikke Erik fra å ha god tid å vise frem de ulike modellene han hadde inne og hyggelig smalltalk om klokker av eldre og nyere datoer.
Askania er et spennende merke for oss som liker litt ukjente merker og modeller. Jeg gikk fra lokalet med en fin katalog i hånden og "nesten" dårlig samvittighet over at jeg ikke hadde lagt igjen noen kroner hos han.
Mon tro om min neste tool-watch blir en slik en:
maxresdefault.jpg

To tomler opp for urmakeren på Bjølsen.

Stor takk til Urmaker Erik Sutterud på Bjølsen!

Må bare få takke Erik @Arcticboy Sutterud for god service og rask leveringstid på service på min Rolex 5513 fra 1967.

Klokken ble levert inn med masse ulyder og å trekke den opp var som å røre i sirup. Nå er klokken HELT lik utvendig med de samme ripene og overpatinerte viserne, mens urverket løper smidig som en katt, tusen takk.

Anbefaler alle som er i nabolaget å stikke innom for en hyggelig klokkeprat.

Support your local watchmaker!

Redigert av en moderator: