Urmaker i stavangerdistriktet som kan justere lenke

Todda

Støttemedlem
Medlem
14. mars 2013
Hei

Min første post her!

Jeg venter på to seikoer fra Japan, og så vet jeg ikke helt hvor jeg skal gå for å få justert lenkene. Jeg synes det er litt beklemmende å troppe opp hos en urmaker og spørre når jeg ikke har kjøpt klokkene der. Hva gjør dere andre? Jeg kunne vel kanskje forsøkt meg selv, men den ene er en Grand Seiko, og jeg har ikke lyst til å begynne å tulle med den...
Er det noen som kan anbefale en god og grei urmaker i Sandnes eller Stavanger?

På forhånd takk.

Todda

Redigert:
Hei

Min første post her!

Jeg venter på to seikoer fra Japan, og så vet jeg ikke helt hvor jeg skal gå for å få justert lenkene. Jeg synes det er litt beklemmende å troppe opp hos en urmaker og spørre når jeg ikke har kjøpt klokkene der. Hva gjør dere andre? Jeg kunne vel kanskje forsøkt meg selv, men den ene er en Grand Seiko, og jeg har ikke lyst til å begynne å tulle med den...
Er det noen som kan anbefale en god og grei urmaker i Sandnes eller Stavanger?

På forhånd takk.

Todda

Slik små-service kan du få gjort hvor som helst uten at du trenger få dårlig samvittighet for det :) Otteren har jeg hørt en del bra om, og de virket hyggelige på telefon også :)

Det er ikke noe å kvie seg for. Objektivt sett så er det ren inntekt for urmakeren. Jeg arbeidet før i en klokkeforretning (var ikke urmaker han som eide den), og slike små service oppdrag var jo ren fortjeneste, for det var mye dødtid i butikken. Så ikke bekymre deg for det. :)

Slike oppdrag tok vi en 70 kroner for. Det var dog over 12 år siden, så det er nok litt dyrere nå.

Redigert:
Ja, her er det bare å stikke forbi. Jeg ville blitt forundret hvis det var en urmaker i Stavanger-området (eller noe som helst annet sted) som ikke vil justere lenken din...

Vansklig å tulle en lenkekorting til. De fleste urmakere tar 90 kr for lenkekorting, men du kan jo treffe en urmaker på en god dag, eller bare en som er veldig hyggelig :)

Som @DoDe. Jeg kan også godt kikke på lenkene- har verktøy også jeg :)

Og velkommen til galskapens krypinn ;)

Redigert av en moderator:
Tusen takk!

Som @DoDe. Jeg kan også godt kikke på lenkene- har verktøy også jeg :)

Og velkommen til galskapens krypinn ;)

Tusen takk for hyggelig velkomst til alle sammen!

Todda

Redigert av en moderator: