Hei!
En oppdatering fra meg til alle som vil lese. Jeg hadde min Rolex Deepsea 116660 inne til full service hos Jørgensen. Årsaken var primært at det manuelle opptrekket hadde sluttet å fungere, videre hadde uret etter sigende hatt et tidligere liv som dykker-ur i nordsjøen, så jeg tenkte jeg skulle få sjekket og eventuelt erstattet pakninger og annet mens vi var i gang.
Som sagt hadde jeg en god dialog med Bjerke, men problemet her var tre måneders ventetid på service. Jørgensen kunne ta uret på service rett etter jeg kom hjem fra ferie, så det var et lett valg syntes jeg.
Jeg sendte det med Bring over natt ekspress, og det gikk ikke mer enn en uke før jeg fikk tilbakemelding på hva som var galt, akselen og muffe var gått tørt for smøring, det var derfor det manuelle opptrekket ikke slo inn når jeg skrudde ut kronen.
Etter nok en drøy uke fikk jeg uret tilbake, og nå kom overraskelsen. Jørgensens urmakere hadde kommet til at uret ellers ikke trengte service, det gikk godt på alle måter. Jeg fikk uret i retur, og Jørgensen betalte frakten. Pris på service? Ikke en krone! Jørgensen fakturerte meg ikke for noe som helst for jobben. Jeg fikk med en skriftlig beskjed om at service ikke trengtes på en god stund ennå. Bare frakten kostet meg 872 fra der jeg bor, og til Tromsø. Jørgensen spanderte dette samt kostnadene til service, det synes jeg var skikkelig flott gjort!
Mens jeg hadde sett for meg en kostnad på kr 6 000 + +, fikk jeg hele jobben! Jørgensen er en god mann i min bok, og et opplagt sted å se innom for fremtidige urkjøp.