Urmakere for service av vintage ur

MrFinale

Støttemedlem
Medlem
27. jan. 2013
Innlegg
1.051
Sted
Trondheimsområdet
Hvilken urmakere kan dere anbefale for service av vintage ur?
Noen som har anbefalinger av noen i Trondheimsområdet?

Mange anbefaler Urmaker Sutterud, men ønsker litt flere valg da det ikke er lett å få kontakt når man ikke holder til i Oslo.
 
Hei!
I Trondheim har du Håkon Lian som er AD for Rolex. Ellers vil jeg på det varmeste anbefale Urmaker Christensen på Storo i Oslo spesielt når det gjelder vintage Rolex. Grunnen til dette er at han håndterer vintage etter alle kunstens regler mhht å holde vintage uret mest mulig autentisk uten polering,skive,visere....han har tidligere vært tilknyttet urmaker Bjerke.

Mvh
Håkon
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Har hatt mange vintage inne på Lian siden 2007 i Trondheim og alltid fått god og billig service, anbefales!
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Var hos Sutterud en tur med min vintage Omega på fredag. Han var veldig møtekommende, stoppet opp arbeidet sitt, tok av baklokk, skrudde ut urverket, avmagnetiserte og sjekket gangen før jeg rakk å si takk. Endte opp med at beateren gikk fint og behøvde en kasserens og bytte av knust plexi. Sa at det var 50+ i køen, men min var ferdig på tirsdag. Skulle innom verkstedet samme dag for å hente glass, så skulle ta kontakt med meg når den var klar. Ut og inn på 15 min.

Må si jeg jeg var lamslått av opplevelsen og hvor imøtekommende og serviceminded han var. Viste tom. stor interesse for det jeg bar på hånda. Anbefales på det sterkeste.
 
Har vært innom Sutterud flere ganger selv med både små og store problemer. Dette inkluderer alt fra hjelp til et enkelt remskifte til å ta en titt på et eldre lommeur. Har bare gode opplevelser. Om man ikke får hjelp av Sutterud selv så er det også flust med kompetanse hos de andre urmakerne jeg har møtt der.

Imøtekommende og viser stor interesse for hva det enn måtte være.

Jeg håper forøvrig alltid på at det er noen foran meg i køen slik at jeg må vente litt i butikken. Mye rart og fint man kan se på i mellomtiden.