Urverket.no

Jørgen

Bidragsyter
Medlem
14. jan. 2013
Sted
Norge
Først og fremst: Ja, jeg ser at mange skriver at det finnes mange tråder om urverket.no her inne, men etter mye søking sitter jeg fortsatt igjen uten å ha funnet det jeg føler er skikkelig informasjon! Setter stor pris på om noen derfor kan svare i denne tråden eller peke meg i riktig retning!

- Er forhandleren seriøs? Får man originale ur med garanti fra AD?

- Ser i eldre tråder (2009 og tidligere) at det er en del negativ omtale ang. manglende moms på priser etc, men er dette forsatt et problem? Ser at de selv oppgir at prisene inkluderer norsk moms pr. nå.

To sum it all up: Kan det anbefales å kjøpe ur derfra? Ser at jeg kan spare 10.000,- på klokken jeg ønsker meg, så det er jo absolutt litt..

Takker for all hjelp :)

Meg bekjent er svarene positive på alle dine spørsmål ovenfor.
Såvidt jeg vet opererer urverket slik at de har mange mer vanlige klokker på lager, mens mer spesielle ur først blir innkjøpt når de har fått en bestilling. Da tar det ukjent tid for urverket å skaffe klokken til avtalt pris. Dette mener jeg å huske at rambutan kjenner til...

Lykke til med kjøp.
Men husk... Du kan kansje prute ned klokken hos ad til matchende pris, og opprette et godt forhold til AD.

En liten ting er at den prisen som urverket oppgir som veiledende ofte er noe høyere en den virkelige veiledende prisen.

Hvilken klokke er det snakk om? Mulig å gjøre en god deal hos AD også. Må bare velge riktig.

Takker så mye for svar alle sammen!

Klokken(e) jeg har vurdert er Tag Heuer Carrera/Grand Carrera. På akkurat de urene ser det ut til at urverket.no ikke opererer med så veldig feil veiledende pris ifht. AD'en jeg har besøkt. Vil jo aller helst kjøpe der, men er usikker på hvor mye jeg kan hente på pruting. Når jeg nevnte at jeg var interessert i Grand Carreraen til 75K sa han at jeg kunne få med en EVO Cube (utsalgspris 2990,-), så det var vel ikke veldig imponerende..

Det var nylig en som unboxet en ny klokke her, og den var kjøpt fra urverket.no. Han var kjempefornøyd med kommunikasjon og oppfølging - og klokken ble levert til avtalt tid etter to uker. Husker ikke hvem dette var, men går du gjennom siste ukes unboxinger tror jeg du finner det ut.

Selv vil jeg tro at en TH-forhandler vil kunne gi deg titusen i rabatt på en slik klokke, men det tar kanskje litt tid å finne forhandleren som er villig til dette - og det kan kanskje ta tid med levering der også.

Det var ikke veldig imponerende forhandling av deg heller;)

Det er nok av forhandlere som har Tag, dermed kan du prøve å forhandle (og lære mye om det) for du må ty til siste utvei (urverket) om du ikke oppnår ønsket pris.

Minuteman skrev:
Det var nylig en som unboxet en ny klokke her, og den var kjøpt fra urverket.no. Han var kjempefornøyd med kommunikasjon og oppfølging - og klokken ble levert til avtalt tid etter to uker. Husker ikke hvem dette var, men går du gjennom siste ukes unboxinger tror jeg du finner det ut.

Takker for tips. Skal lete :)

Det var ikke veldig imponerende forhandling av deg heller;)

Hehehe, der har du sikkert et poeng :)

Ja jeg får prøve å ha litt is i magen og gå innom forskjellige forhandlere for å se om man kan oppnå en ok pris. Jeg forstår jo at de kanskje ikke klarer å matche urverket og jeg skal gjerne betale noe mer for et godt forhold til en AD, bare differansen ikke blir helt feil!

Har ved to anledninger fått ned prisen hos AD ved å henvise til pris på Urverket.no. Har også handlet på Urverket.no. Bare positive minner fra den handelen.

Lykke til :)

Takk for det DoDe.

Har fått litt blod på tann nå, så får dra litt rundt til forskjellige AD'er og forhøre meg..

Husk at urverket handler fra AD selv, får en god pris, slår på litt, selger til deg:)
Hvis du synes det er gøy å gjøre den jobben selv, tror jeg det både er gøy og lærerikt.

Jeg var nylig på lansering av den nye Micrographen til TH hos David Andersen, de kunne den kvelden gi 20% på alle TH. Er ganske sikker på at du burde klare å forhandle deg frem til hvertfall 15% på TH i Norge.

Er det noen som kjenner til fortjenestemarginen til AD ? Noen som nevnte at ansatte fikk 40% rabatt på Rolex og da satt AD igjen med 10% margin.
Er det samme margin på Omega også ? Da jeg kjøpte min Planet Ocean til veil. pris kr 50,700 , fikk jeg ned prisen til kr 46,000. Og kr 48,000 måtte jeg betale for min Speedmaster som hadde en veil pris på kr 53,000.

Er vel nevnt her inne at en Rolex Sub koster kr 6000 og produsere,da disse er maskinproduserte i hopetall.
Hadde vært sykt kult og få litt innsikt i hva AD har i margin.......noen som har noen ca tall ?

Mvh
Timebandit

Jeg har snakket med en jeg kjenner som jobber hos en urmaker, og innkjøpsprisen ganger de som regel med 2-2.5.. Vet også at man får 30% avslag på innkjøpspris hvis man jobber hos en AD for Tag og skal ha klokke til seg selv. Må selvsagt betale moms, men blir ganske bra avslag. Vet ikke hvordan de andre merkene opererer med rabatter til ansatte.

Er det noen som kjenner til fortjenestemarginen til AD ? Noen som nevnte at ansatte fikk 40% rabatt på Rolex og da satt AD igjen med 10% margin.
Er det samme margin på Omega også ? Da jeg kjøpte min Planet Ocean til veil. pris kr 50,700 , fikk jeg ned prisen til kr 46,000. Og kr 48,000 måtte jeg betale for min Speedmaster som hadde en veil pris på kr 53,000.

Er vel nevnt her inne at en Rolex Sub koster kr 6000 og produsere,da disse er maskinproduserte i hopetall.
Hadde vært sykt kult og få litt innsikt i hva AD har i margin.......noen som har noen ca tall ?

Mvh
Timebandit

Marginene er forskjellige fra merke til merke. Disse marginene er i prosent ingenting i forhold til mange andre bransjer, klesbransjen er jo en klassiker med 3-4x fra innkjøp til utsalg.

Produksjonskostnadene på en sub til 6k, tja... Høres ut som et ekstremt forenklet regnestykke. Rolex ser på tallet som en forretningshemmelighet så hvem vet?

Hadde vært artig å vite for så vidt, men det er ikke sikkert vi alltid egentlig har lyst til å møte den faktiske trollmannen fra Oz. Det kan hende vi hadde blitt veldig disillusjonert.

Tror det er jeg som har skrevet tallene Timebandit refererer til. Dette må ses på som gjetning, bare så det er sagt.

Tror det er jeg som har skrevet tallene Timebandit refererer til. Dette må ses på som gjetning, bare så det er sagt.

Ja er ikke noe i veien med det, men mye av dette blir aldri noe mer enn nettopp gjetting da vi nok aldri får en fasit fra Rolex på produksjonskostnadene de har ;).

Har ingenting å utsette på urveket angående kommunikasjon og service. Det du tenke på er modeller de ikke har på lager kan ta veldig lang tid. Jeg måtte vente utålmodig i 4-5 mnd (husker ikke eksakt). Opplevde dem som seriøse og behjelpelig. Bestillte faktisk et ur til under den tiden og fikk da dessverre beskjed om at den modellen ikke ble produsert lengre og at de ikke hadde lykkes å få tak i den. Da fikk jeg tilbud om andre modeller med avslag på prisen, da takket jeg pent nei siden det ikke var aktuellt med noen annen. :)

Skulle jeg gjort en handel igjen ved kjøp av et relativt dyrt ur, hadde jeg klart valgt AD for å bygge opp et godt forhold ved senere handler osv. Selv om en kanskje må ut med noen lapper mer tror jeg at gevinsten er høyere på sikt. :)