Ut av boksen!

Medlem
7. feb. 2011
Innlegg
74
Sted
fredrikstad
Her kommer en utboksing av et ur jeg har ønsket meg en god stund.

Kanskje ikke verdens mest spennende og spenstige valg, men like fullt et ur som passer min smak og de behov den er tiltenkt...selskapsur, diskret og pris +-25;)
Nå skal det sies at jeg her en "jubileumsbursdag" om noen år, så en smule ventepølseaktig blir det over denne mens jeg sparer til hovedretten...og som alle her på bruket vet,så er ventepølser en del av spareprosesen:D

Nuvel, over til klokken:
IMG_4188.jpg


IMG_4189.jpg


IMG_4190.jpg

IMG_4191.jpg

IMG_4193.jpg



IMG_4198.jpg


IMG_4194.jpg


IMG_4197.jpg



Her har vi da en Breitling Cockpit..produsert fra 2006-2010...den har vel mer eller mindre blitt erstattet av Galactic 41 modellen nå i senere tid.

Hadde denne på hånden for et par år siden og angret på at jeg ikke kjøpte den da.

Fant denne ved en tilfeldighet hos min lokale AD, og da var det bare å slå til:)

Den kan vel kanskje sies å være en ganske så plain og intetsigende Breitlingmodell, og tradisjonelle Breitling eiere ser ut til å gå for de mer iøynefallende modellene med større kasse, kronograf og gjerne TT.

I mine øyne er denne heeelt perfekt...diskret og klassisk enkel med de kjennetegnene jeg liker ved Breitling; den kompakte kassen(41mm), den "gamle" bezelen med settskruer, diskret skive med doble datovinduer, og den ikoniske "sitruspressa" kronen.

Etter å vært i DJ 1601 modus det siste året har nok smaken blitt preget av dette og selv om selger prøvde sitt beste å lose meg over på de mer pompøse variantene, ble det denne!

Uret har Bretling 49 urverk, er uten kronograf og sitter på rem og spenne.Den vil bli brukt i selskaps sammenheng da jeg har en jobb med både blekk og blod som ikke akkurat er fordelaktig på en lysebrun kalveskinnsrem;)

Takk for oppmerksomheten.
 
Ventepølse? Denne var knallfin! Gratulerer så mye.

Jeg har ikke sett denne tidligere, må si jeg likte denne godt.

Enjoy :)
 
For å være en Breitling.. Så var jo denne riktig så fin :)