Utboksing av en sveitser uten beskyttet yrkestittel

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Sted
Østfold
God fredag klokkevenner

Dette var riktignok et bruktkjøp, men vi tåler kanskje en utpakkingstråd allikevel?

Jeg vil hevde at tråden min En slags klokkeseilas har vist at jeg ikke har en spesielt klar retning når det kommer til klokker. Jeg har i alle fall ikke klart å forholde meg til en overordnet plan. Nok en gang ble jeg overrumplet av en annonse på finn.no. Jeg tok turen inn her på TS og søkt opp klokken, og jeg likte den ikke noe mindre. Det ble en dialog med selger, som virket stødig. I tillegg ble det en lengre meldingstråd med en her inne som har nettopp denne klokken, tusen takk @Smokeless! Dessuten hadde @Jon Henrik et klokt råd på veien og @wonka har gitt flere gode svar på spørsmål som dukket opp.

Jeg var i tvil på om jeg skulle gå for denne, men tok turen inn til Oslo for å få sett den på kloss hold. Overrumplet over kvalitetsfølelsen og detaljene, så var det ikke lett å dra uten å avtale en handel. Men jeg hadde lovet meg selv å ikke kjøpe den samme kveld.

Dagen etter var det bare å erkjenne at en pinlig stor del av mine tanker og funderinger de siste dagene kretset rundt klokken. Jeg fulgte magefølelsen, sendte jeg selger et bud og forhandlingene startet. Samme kveld var vi enige, og i går hentet jeg den.

iwc-01.jpg

iwc-02.jpg

iwc-03.jpg

Ta vel i mot:

IWC Ingenieur 323906

iwc-04.jpg

iwc-05.jpg