Utboxing -> watch out!

Medlem
6. nov. 2009
Sted
Østlandet
Merke er sveitsisk, klokken like så! Verket er merket med ETA! Produsenten står på egene kår og lager flotte ur med klassisk snitt, så nå er det snart klart for en titt:)

54d09ef8-9d7f-1d14.jpg

Merket lager også egne urverk, de holder til i en mindre landsby, er nok ikke det mest kjente merket, noen har prøvd å kjøpe dem opp til flere ganger... så hvilket merke, og ikke minst hvilken klokke er dette??

..må som alle andre..selvfølgelig lade kamera først! (ikke tull altså!) men her er litt info så lenge :)

..... was founded as part of Desco von Schulthess of Zurich in 1975. Founded in 1889, Desco von Schulthess (Desco) is an older company with roots in the silk trade. Since 1946, Desco has also been an representative for luxury watches including Audemars Piguet, Heuer, Eterna, and Jaeger-LeCoultre. Over the years, Desco became more interested in the watch business, and in 1961 Desco acquired an assembly facility named Tiara in Saignelégier, in the Swiss Canton of Jura. There it produced private label watches for third parties. In 1975, Desco started marketing watches under the brand name.... Like other Swiss watch brands, including Rolex and Omega, the brand does not correspond to any one individual.

By 1980,...had become so successful that the facility in Saignelégier ceased production for third parties. In 1989 ... acquired the case maker Queloz S.A., also based in Saignelégier. This ability to produce watch cases in-house makes ... unusual compared to other luxury watch companies.

Hmm, her er det vel noe som ikke stemmer? En Sinn-bok har vel ikke noe med dette å gjøre.
SN153061.jpg

Ikke den flotteste boksentypen fra ML, så det sier vel litt om hvilken serie klokken kommer fra, eller ikke kommer fra..
SN153064.jpg

During the 1990s, Maurice Lacroix experienced a "rocket-like ascent" with the launch of their high end "Les Mécaniques" line, later renamed the "Masterpiece" line. [1] During this time, the company elevated itself to the high ranks of Swiss watch manufactures, by both maintaining traditional 'Swiss watch making art' and by creating their own movements for its Masterpiece Collection. [1]

As of 2010, Maurice Lacroix, has a total of approximately 220 employees worldwide, and is represented in around 4,000 shops in more than 60 countries all over the world.

Da er det full sving på kamera og resten av unboxingen følger så :) Må beklage litt dårlig bildekvalitet da jeg ikke er noe proff fotograf, i tillegg er ikke denne ML`en helt samarbeidsvilig ;)

Klokken er en Maurice Lacroix Pontos Day/date med ref. PT6158-SS001-33E. Klokken er meget flott, og mye penere enn det jeg klarer få frem på bildene.

SN153065.jpg

SN153066.jpg

SN153086.jpg

SN153090.jpg

SN153089.jpg

SN153092.jpg

SN153096.jpg

SN153083.jpg

SN153095.jpg

SN153100.jpg

SN153078.jpg

SN153080.jpg

Lekker. Liker dag-visningen veldig godt. Hvordan er remmne?

Veldig bra unboxing og presentajon!
Lekkert og klassisk ur! Gratulerer!

Flott klokke, og et spennende merke (som vi dessverre ser altfor lite av på sonen) :)

Grattis!

Gratulerer med muligens den peneste ML jeg har sett:)
Takker topale :) Klokken er meget flott og blir nok et ur til litt penere anledninger!

Veldig bra unboxing og presentajon!
Lekkert og klassisk ur! Gratulerer!

Tusen takk for det Frodo :)

Flott klokke, og et spennende merke (som vi dessverre ser altfor lite av på sonen) :)

Grattis!

Takker jayeff :) Dette er ML nr 2 for min del, men begge er et helvete å få tatt bra bilder av, derfor få poster med ML fra min side..

Gratulerer!

ML er en urprodusent jeg stadig vekk blir overrasket over, for så å glemme den igjen. Post bilder hver gang du bruker den, så kanskje flere husker på ML når de skal handle. ;)

Gratulerer med supert ur.

Den kledde du veldig godt... (Eller armen din altså:) ).

Gleder meg til å høre om kvaliteten på sikt. Jeg har selv lenge siklet på en ML faktisk, men holder igjen. Uvisst hvorfor når jeg ser dette. Kos deg.

For et nydelig stykke design.
Nå må denne også inn på ønskelisten.
Gratulerer!

Takker Minuteman :) Den er er bare å skrive opp på listen, er et lekkert og stilrent design på denne!

Gratulerer!

ML er en urprodusent jeg stadig vekk blir overrasket over, for så å glemme den igjen. Post bilder hver gang du bruker den, så kanskje flere husker på ML når de skal handle. ;)

Takker rousp :) Skal prøve å legge inn noen flere bilder av denne eller den andre Pontos`en jeg har så det går ann å huske merket oftere ;)

Den var fin. Grattis...

Takker boenna_69 :)

Den kledde du veldig godt... (Eller armen din altså:) ).

Gleder meg til å høre om kvaliteten på sikt. Jeg har selv lenge siklet på en ML faktisk, men holder igjen. Uvisst hvorfor når jeg ser dette. Kos deg.

Takk for det Greg :) Som nevnt over er dette min andre Pontos fra ML, og meget fornøyd så langt :) Send meg gjerne en PM vis du vil ha litt info etc!