Uten Mva?

Medlem
24. juli 2017
Sted
Oslo
Hei,

Er helt ny på forumet og gleder meg veldig til at vare her :)
Jeg ser på at kjøpe meg en Rolex Submariner 116613LB og det blir min første rolex :)

Jeg ser at mange skriver "uten mva" hva menes med dette?
kan jeg forsikre klokken, utføre service etc..?

Vennligst hilsen Martin

Velkommen til galskapen! Dette er stadig en diskusjon her på forumet, det som menes er at hvis man har kjøpt ett ur i utlandet og ikke kan vise til at MVA (altså 25% moms) er betalt av deg eller den du kjøper den av så er det enkelte forhandlere som visstnok ikke vil utføre noe form for arbeid på uret, hverken garanti eller ikke.

Det er også visstnok noen forsikringsselskap som krever bevis på dette ved tegning av forsikring eller ved et eventuelt skadeoppgjør. Det finnes mange tråder på forumet hvor det her diskuteres, ta deg ett søk og les igjennom og gjør opp din egen mening om det er verdt å spare noen tusenlapper (kanskje) på kjøpt av ur i utlandet, eller ved kjøp av brukt ur som er stemplet i utlandet.

Personlig så har jeg kjøpt alle mine ur nye hos forhandler i Norge, men jeg er en one man one watch type så jeg handler langt ifra så ofte som mange andre her :)

MVA = Mega Voldelig Adferd.
Hvis du går til en av Norges største forhandlere uten rette papirer risikerer du å bli klappet rett i gølvet, og slengt i en krøll ut på gaten.
Haha da må jeg passe meg for at kjøpe et slikt UR da ;) såg at at det var noen annoser på denne modellen her på formumet. men da er det NO NO!

Velkommen til galskapen! Dette er stadig en diskusjon her på forumet, det som menes er at hvis man har kjøpt ett ur i utlandet og ikke kan vise til at MVA (altså 25% moms) er betalt av deg eller den du kjøper den av så er det enkelte forhandlere som visstnok ikke vil utføre noe form for arbeid på uret, hverken garanti eller ikke.

Det er også visstnok noen forsikringsselskap som krever bevis på dette ved tegning av forsikring eller ved et eventuelt skadeoppgjør. Det finnes mange tråder på forumet hvor det her diskuteres, ta deg ett søk og les igjennom og gjør opp din egen mening om det er verdt å spare noen tusenlapper (kanskje) på kjøpt av ur i utlandet, eller ved kjøp av brukt ur som er stemplet i utlandet.

Personlig så har jeg kjøpt alle mine ur nye hos forhandler i Norge, men jeg er en one man one watch type så jeg handler langt ifra så ofte som mange andre her :)

Takk for svar :)

Jeg har fått tilbud på ny 116613LB for 115000kr i Norge og kan kjøpe samme klokke i spania hos Rolex AD ferdig "importert"(inkl mva) til Norge 110000kr så det er jo litt å spare. Har lest litt på forumet her at det er fint at bygge en relasjon til sin urmaker bla bla men hallo tror ikke jeg kommer kjøpe så mange klokker at det åpner dørren for meg og spør hvordan det går med familien med det første...

Jeg har fått tilbud på ny 116613LB for 115000kr i Norge og kan kjøpe samme klokke i spania hos Rolex AD ferdig "importert"(inkl mva) til Norge 110000kr så det er jo litt å spare. Har lest litt på forumet her at det er fint at bygge en relasjon til sin urmaker bla bla men hallo tror ikke jeg kommer kjøpe så mange klokker at det åpner dørren for meg og spør hvordan det går med familien med det første...

Hehe, kjent setning den siste der. Jeg skulle aldri ha Rolex jeg...Kjøpte 1. og nå er jeg på nr.14 tror jeg. For tiden 4 inne i samlingen. Så bare vent ;) Send en mail til Jørgensen eller Lervik, de hjelper deg sikkert. Og 5k er jo ganske få % spart om man skulle tenke sånn da.

Helt ærlig så er dette helt tullerusk i mine øyne... Du sparer 5000 kr, altså under 5%. Tror ikke urmakerene i dette landet er de som lider mest av utenlandshandel/netthandel, men bruk pengene i Norge. Har selv jobbet i butikk, og det er fryktelig teit når folk kommer inn med en vare som er kjøpt i utlandet/internett og forventer at vi skal fikse opp for småpenger/gratis om noe er galt. Om det skjer noe galt med klokken din, så kommer de 5000 til å virke som ingenting. I tillegg tror jeg nok du kan få denne klokken til 110 000 i Norge også, om du spør fint.

5000,- for en klokke som er enklere å selge, samt innehar 5-års reklamasjonsrett (som ofte er bedre enn garantien) er verdt det. Om du tar noen telefoner/mails rundt om, får du nok samme prisen i Norge.

5000,- for en klokke som er enklere å selge, samt innehar 5-års reklamasjonsrett (som ofte er bedre enn garantien) er verdt det. Om du tar noen telefoner/mails rundt om, får du nok samme prisen i Norge.

Har tatt noen telefoner nå og ser at jeg faktiskt kan få denne klokken før 108000! Det trodde jeg faktiskt ikke var mulig men jo takker :)

Nå må jeg bara be om unnskylding til kona ;) Hehe

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hehe, kjent setning den siste der. Jeg skulle aldri ha Rolex jeg...Kjøpte 1. og nå er jeg på nr.14 tror jeg. For tiden 4 inne i samlingen. Så bare vent ;) Send en mail til Jørgensen eller Lervik, de hjelper deg sikkert. Og 5k er jo ganske få % spart om man skulle tenke sånn da.

Haha jo jeg misstenker at det er sånn

Da er klokken (116613LB) bestillt hos en Norsk AD :) gledjer meg som en liten gutt på julaften :p @Edzilla fikk skrapet lommeboken tom og bestilte 1 til kona :D så då er jeg safe ;)
Grattis!
Hvor lang ventetid må du regne med? Venter selv på en SUB-C 116610LN og må regne med ca 6 mnd før den dukker opp.

Grattis!
Hvor lang ventetid må du regne med? Venter selv på en SUB-C 116610LN og må regne med ca 6 mnd før den dukker opp.

Som de ser ut nå ca 2mån, men AD vet ikke hur mange han får inn per leverans. Men får håpe at noen i køen førann mig hopper av Jeg har gått och kollat på klokker i 3 år så klarar not vente noen måned til ;)

• Liker
Reaksjoner: RemiWM