Utenlandske bruktbutikker

  • Trådstarter Uregistrert bruker 2159
  • Opprettet
U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Jeg har vært på utkikk etter speedy pro en stund nå, men har ikke klart å finne en.

Jeg tenker litt på å kanskje kjøpe en fra utlandet, men da vil jeg gjerne kjøpe fra en butikk som selger brukte klokker.

Noen som har erfaring med slike butikker?
hva bør man passe på?

Hvilke butikker anbefaler dere?
 
Ebayselgeren sabashioyakiz1 | eBay får bare skryt på utenlandske klokkefora og har 99,9% positiv feedback på ebay. De få negative feedbackene kommer fra irriterende kranglefanter som ikke har lest annonseteksten nøye nok.

Jeg har aldri handlet fra ham selv, men jeg tror det er rimelig trygt.
 
Ebayselgeren sabashioyakiz1 | eBay får bare skryt på utenlandske klokkefora og har 99,9% positiv feedback på ebay. De få negative feedbackene kommer fra irriterende kranglefanter som ikke har lest annonseteksten nøye nok.

Jeg har aldri handlet fra ham selv, men jeg tror det er rimelig trygt.

Jeg har kjøpt av han (2254.50) En positiv opplevelse. Men det er mange som vil handle av ham, så prisene blir ofte litt drøye ser det ut til.

God jakt:)
 
Takk for tilbakemeldingene.

Jeg har sett litt på chrono24 og jeg syntes de peneste speedyene blir litt for dyre når man legger på moms og da kan jeg nesten kjøpe en her i Norge, men det har jeg ikke tålmodighet til:)

Noen av svarene jeg har fått har vært litt vage også. Da har jeg bare valgt å droppe det. For eks. noen av klokkene har blitt satt som mint og very good condition og etter å ha fått tilsendt flere bilder har dem ikke vært i nærheten av det.

Noen på chrono24 som er å anbefale?

Jeg har vært i kontakt med sabashioyakiz1 og lest feedbackene til denne selgeren. Jeg jeg fått et flott bilde av denne selgeren. Jeg skal være litt på vakt og kanskje klarer jeg å finne en speedy pro til en pris jeg syntes en fair.
Er som du sier A. Dent at mange av klokkene hans går for litt drøye priser, men man kan jo håpe:)
 
For eks. noen av klokkene har blitt satt som mint og very good condition og etter å ha fått tilsendt flere bilder har dem ikke vært i nærheten av det.

Veldig mange klokkeselgere bruker Timezones graderingssystem, og da betyr egentlig "very good" at den kan være litt småslitt.

Very good

The watch shows what might be considered normal wear by a careful owner who wore the watch regularly. Scratches are evident, but no nicks or dings. May have replacement parts and/or a high quality redial. Running and keeping good time, though may need minor regulation. A sound, attractive presentation overall. 83-87%
 
Jeg har vært på utkikk etter speedy pro en stund nå, men har ikke klart å finne en.

Jeg tenker litt på å kanskje kjøpe en fra utlandet, men da vil jeg gjerne kjøpe fra en butikk som selger brukte klokker.

Noen som har erfaring med slike butikker?
hva bør man passe på?

Hvilke butikker anbefaler dere?

Tenker du å bestille, eller besøke butikken i utlandet? Selv har jeg kjøpt en Speedy fra Blowers. Veldig bra service, og fair priser. Takst får du også med på kjøpet. De har drøssevis med Speedys. Mye nyere greier, ikke så mye vintage. Her kjøpte jeg, og fikk tilsendt med DHL. EDIT: Ser nå at Blower's ikke har noen Speedys inne for øyeblikket (!) Da hadde jeg ringt, de fikser en slik en relativt fort... :)

Ser du etter vintage, typisk pre-moon eller andre, har jeg handlet av Amsterdam Vintage Watches og Amsterdam Watch Company. De har bra utvalg i vintage Speedys. Disse har jeg handlet hos da jeg var i Amsterdam i fjor vinter. Hyggelige folk.

Det du må passe på er at alle som selger vintage kan selge franken. Det vil i så fall reflekteres i prisen, men ikke alltid i beskrivelsen. Sånn er det bare. Så hvis prisen er lav, spør om visere, sjekk at referanse, urverk osv. stemmer ift tidsperiode. Spør du, får du svar, og de vil da i de fleste tilfeller være ærlige og si at man har gjort slik og slik mht utskiftninger.

Lykke til!
 
En ting til: Hvis du vil kjøpe fra utlandet for å spare penger, tror jeg du kan glemme det.

De billigste Speedyene jeg ser (og da snakker jeg Europa, og for den saks skyld USA også) er på finn.no.
 
Takk for linkene SpaceCowboy.

Jeg vet ikke jeg helt om jeg skal bestille eller besøke butikken i utlandet. Men jeg heller mot sistnevnte siden da får jeg sett hva jeg kjøper. Kanskje jeg skal bruke det som en unskyldning for å dra til London for å få sett en kamp på Emirates.

Jeg hadde først tenkt å kjøpe en pre-moon men etter litt nærmere ettertanke og fått råd av runes i en annen tråd velger jeg å gå for en nyere Speedy.

Jeg vet at jeg ikke kan spare penger på å kjøpe en speedy i utlandet. Men jeg sliter litt med å finne en på bruktmarkedet her i Norge.
Planen var å kjøpe den Guybrush Threepwood hadde ute for salg. Jeg syntes den så veldig bra ut og den passet mitt budsjett, men akkurat da den ble lagt ut bestilte jeg Stowa MO og måtte droppe denne og håpe på at ingen andre kjøpte den.

Hvis jeg klarer å finne en i samme stand som Guybrush sin og til cirka samme pris ferdigmomset hadde jeg blitt veldig fornøyd:)
 
Chrono24

Jeg har bestilt fra Element In Time via chrono24. De har butikk i New York. Jeg fikk prutet den litt og opplevde god service. Må betale på forhånd, med direkte betaling, men de virker veldig seriøse. Krysser fingrene i spenning og venter på pakka. Klokka befinner seg akkurat nå in transit :)
 
Jeg har bestilt fra Element In Time via chrono24. De har butikk i New York. Jeg fikk prutet den litt og opplevde god service. Må betale på forhånd, med direkte betaling, men de virker veldig seriøse. Krysser fingrene i spenning og venter på pakka. Klokka befinner seg akkurat nå in transit :)

Butikk og butikk fru Blom;) Du har ikke vært innom skjønner jeg:) Men du kan slappe helt av, klokken kommer nok som den skal!