Etter å ha vært gjennom flere av populærmodellene til Rolex og Omega har jeg kommet til det punktet at man er klar til å ta steget videre. Ikke er jeg dykker, ei heller astronaut. Personlig syns jeg at moderne spikerstål kler bruksmerker langt dårligere enn sine eldre søsken, så SKX er ofte førstevalget i de tøffe anledningene. Greit nok at det regner mye mellom de syv fjell, men det er neppe behov for 4000feet vanntetthet. Som student er det ytterst begrenset hvilke påkjennelser klokken blir utsatt for, og med et stadig voksende ønske etter noe mer dressy i edelt metall måtte det store omrokeringer til i samlingen. Jeg skulle mer enn gjerne beholdt både Submariner og Daytona, men det finnes en grense for hvor langt stipendet fra lånekassen rekker.
Noen som tør å gjette?
OPPDATERING
IWC Portuguese Perpetual Calendar IW5022-13
Har alltid hatt et veldig godt øye med IWC, så når man først skulle bevege seg vekk fra Rolex og Omega var valget enkelt. Vil driste meg til å påstå at det er få som kan vise til et så sterkt utvalg som produsenten fra Schaffhausen. Med kolleksjoner som Aquatimer, Da Vinci, Ingenieur, Pilot, Portfonio, og Portugieser, skal man ha et hjerte av stein (eller særdeles dårlig syn) for ikke å finne noe man liker.
Når valget først falt på en dressy klokke i edelt metall, så hvorfor ikke gå "all in"? Evighetskalender er etter min mening en av de flotteste komplikasjonene som lages. Takket være legenden Kurt Klaus, styres alt fra kronen på samme måte som man stiller dato. Med andre ord er det ikke behov for sjenerende pushere.
Takk for titten
Noen som tør å gjette?
OPPDATERING
IWC Portuguese Perpetual Calendar IW5022-13
Har alltid hatt et veldig godt øye med IWC, så når man først skulle bevege seg vekk fra Rolex og Omega var valget enkelt. Vil driste meg til å påstå at det er få som kan vise til et så sterkt utvalg som produsenten fra Schaffhausen. Med kolleksjoner som Aquatimer, Da Vinci, Ingenieur, Pilot, Portfonio, og Portugieser, skal man ha et hjerte av stein (eller særdeles dårlig syn) for ikke å finne noe man liker.
Når valget først falt på en dressy klokke i edelt metall, så hvorfor ikke gå "all in"? Evighetskalender er etter min mening en av de flotteste komplikasjonene som lages. Takket være legenden Kurt Klaus, styres alt fra kronen på samme måte som man stiller dato. Med andre ord er det ikke behov for sjenerende pushere.
Takk for titten
Redigert: