Da jeg endelig fant ut at jeg skulle ha den store R var jeg egentlig åpen for alle modellene i sortimentet. Men det å følge med på bruktmarkedet for explorer, gmt, sub etc ble så stressende for meg at jeg ville gå back-to basics. Da var det ingen annen vei å gå enn no-date.
Når det gjelder førsteinntrykk så skjønner jeg jo at folk reagerer på skrangelete lenke osv., men jeg kimser ikke av det. Jeg vet at det tåler en støyt og kommer til å se flott ut hvis det trenger en oppussing senere. Og i motsetning til min Seamaster så er det såre enkelt å få en optimal tilpassing av lengde.
Veldig lett å lese tiden, selv om jeg må innrømme at jeg ikke har lagt så mye merke til hva klokka faktisk er - studerer detaljer istedet. Eneste som kunne vært forbedret er lesbarhet i mørket. Når man er vant til Seikoer så må det stirres litt ekstra for å vite om avkommet har stått opp midt på natta eller til fantorangen.
Nå er jeg ikke noe ekspert på urverk, men det gir meg en god følelse å skru på kronen. Myk som silke. Og dette må være den eneste klokken jeg har som jeg ikke kan høre rotoren på.
Så alt i alt er jeg kjempefornøyd. Om det blir en keeper ? Tja, ideelt sett skulle den blitt en del av en samling, men man vet aldri hva som dukker opp på radaren i fremtiden. Og Baselmessen er jo ikke langt unna bl.a.