Utpakking

Medlem
30. mars 2010
Sted
Norge
Hæpp, min første utpakking på Tidssonen. Objektet er et resultat av sommerstille tider på jobben, og tid til å surfe rundt på div klokkeforum og bukta.

Den observante leser vil se at jeg har åpnet en annen tråd for noe tid tilbake hvor jeg diskuterte en spesiell Omega modell. Hmm kan det være relatert .... :grin:

http://www.flickr.com/photos/56757117@N08/5981125198/

Helt ærlig så ser ikke lenka ut i måneskinn :( Har klagd til seller på det og tar en tur til en urmaker imorgen, og får et overslag på å pusse/polere. Hele lenka ser "bly-grå" ut, både blanke og polerte deler av lenke går sammen i en herlig grå smørje. Heldigvis er kasse grei ut, "vanlig" brukt uten noen spesielle merker. Første gang beskrivelsen ikke stemmer med virkligheten når jeg har handlet på bukta. Synd det var på en objekt jeg har siklet på ganske lenge da.....

Gratulerer med fin Omega. Ser ut som det er en flott boks den kom i også.

Du får ha lykke til med polering/pussing av lenken. Mener det lå en tråd her på forumet om en som hadde pusset opp Omega-lenken sin selv. Kan jo være noe å tenke på om det blir for dyrt hos urmaker.

Gratulerer med fin Omega. Ser ut som det er en flott boks den kom i også.

Du får ha lykke til med polering/pussing av lenken. Mener det lå en tråd her på forumet om en som hadde pusset opp Omega-lenken sin selv. Kan jo være noe å tenke på om det blir for dyrt hos urmaker.

Takk for tipset, ja urmakeren antydet priser som hørtes litt dyrt ut. Prøver å finne tråden før jeg stikker til urmakeren, så jeg kan ta en titt på hvor mye arbeid det er .

Grattis med ny klokke

Denne er virkelig lekker, samtidig som jeg personlig ikke synes at det er så farlig med riper på disse, er jo en tool-watch. Samtidig har jeg litt problemer med å akeptere at polering skal være så dyrt. Jeg var i Krakow tidligere i år, og fikk polert opp en Rolexlenke hos en anerkjent urmaker og forhandler til den nette pris av 60 NOK. Det sier litt om forskjeller i verden...

Grattis!

Lekker Seamaster!
Denne utgaven liker jeg svært godt. Samtidig som jeg kjenner at jeg mangler en SM i samlingen min...

Bare en kjapp oppdatering på min egen post.

snakket med en urmaker om lenken og han ville ikke polere lenken. Som kjent er det en lenke med noen små blanke "ledd" og resten "brushed". Så gjøre det innenfor en akseptable kostnad var ikke mulig. Videre oppdaget under håndteringen at det var noe "rart" med hele klokken. Du vet, slik når magefølelsen sier at noe ikke er riktig..Viser seg at bezelen er ettermarkedt, ingen "lume" som lyser i mørket ved klokken 12. Etter et par mail bekrefter selger at tidliger eier har fått den byttet, videre var det også 2-3 hakk i glasset. Da var det straks en annen klokke en det som var beskrevet og jeg blir "bekymret" for hvordan den har vært håndtert og hva annet som er fikset på.

Så mye for selgere med 100 % feedback og mer en 2000 transaksjoner ! Han er opptatt av feedbacken tydligvis, har svart greit på alle spørsmål om tar retur kost. Så denne er sendt tilbake.

...kan være at jeg prøver igjen, fra en annen selger.

Dette var leit. Du får ha bedre lykke til neste gang. Får håpe du ikke betale moms på den. Av erfaring vet jeg at det er en sykt lang prosess å få returnert moms om du returnerer varen til utlandet. Tror min sak tok nærmere 6 mnd før jeg fikk tilbake pengene mine.

For the record: det er ikke vanskelig å pusse opp disse lenkene selv. Du
Maskerer opp det blanke og pusser med en mattingspad fra feks boston watch exchange. Masker motsatt og bruk cape cod på de blanke delene. Det er utrolig så stor forskjell det blir, koster noen hundrelapper i stæsj og er en koselig liten jobb å ta.

Trist med aktuelle klokken men bra selger tok ansvar!

Har blitt tilbudt en grei rabatt og vurdert å beholde den, og prøve meg på å fikse lenken på egenhånd. Sikkert hyggelig pusle-arbeid en høstkveld, slo det fra meg da jeg også må bytte bezel "inserten". Da begynner det å løpet på litt kr. Tror jeg senere også vil ende opp med en negative følelse at det er "noe" med klokken. Siden jeg nå ikke er trygg på livsløpet til klokken.

Hadde som nevnt en grei dialog med selger, alikevel har det gitt meg enda et lite dytt videre mot vintage Omegaer. Som jeg så smått har begynte å kikke på.