Utrolig mange GMT Master IIc tilsalgs på Finn....

Medlem
18. mai 2009
Sted
Oslo
Tror det ligger 5-6 stk GMT Master IIc ute til salgs på finn, ingen av den gamle modellen. Er markedet mettet av den nye ?

Finner heller ingen TT submariner med blå skive og SEL lenke, uff :(

Regards
AW

Tror absolutt at markedet er litt mettet. Prisene er på vei ned, og mange vil selge nå, før klokken blir eldre og kanskje billigere. Har tenkt det samme selv flere ganger :D .

Med tanke på at Rolex selger rundt 1 million klokker i året, så er det utrolig få av sportsmodellene som er til salgs på annenhåndsmarkedet..litt rart egentlig...

Men er det noen som kan forklare meg hvorfor ? Gjør den keramiske bezelen at den blir for blingete eller er det andre årsaker ? Ex-eiere må gjerne gi lyd fra seg.

Det er mange som kjøpte den når den først kom fordi den var ny. Noen bare må ha det siste på markedet. Nå går garantiperioden ut og et passende tidspunkt for å selge og hoppe på noe annet nytt kanskje.. :)

Jeg bare må ha en slik snart kjenner jeg :D

nå er de jo snart nede på samme pris som submarinerne..

Er 35k en grei pris, synes dere?

Og tror dere prisene fortsatt er på vei ned? Et sted møter de jo prisene til de gamle modellene som er på vei opp?

35K må da være en grei pris for en GMT IIc :D . Prisene på gamle GMT ser ut til å være noe på vei opp, men det er ikke akkurat verdens mest sjeldene Rolex-modell så det er nok lenge lenge til man kan vente seg noe særlig avkastning fra dagens gjennomsnittelige bruktpriser. Personlig tror jeg at GMTIIc på sikt skal enda litt ned, kanskje mer steady på 34-35K, med muligheter for noen kupp under det. Det er absolutt en fin fin klokke, men som ofte ellers så er dessverre den forrige modellen mye finere, nettere og mer klassisk (må ikke misforstås som en subjektiv ytring :mrgreen: ).

Anders skrev:
Er 35k en grei pris, synes dere?

Og tror dere prisene fortsatt er på vei ned? Et sted møter de jo prisene til de gamle modellene som er på vei opp?
Se på Timegeeks (DKK 32-34K), watchlinks (~SEK 40000) og Timezone (~$5000), det bekrefter vel at ca 35K norske er en god pris for disse.

Men i London er retail price £4600, inkl. VAT for et helt nytt ur, og med dagens pundkurs så er det vel bare å ta en tur til UK ;)

Godt poeng Warhol. Det er ikke så mye å betale ekstra for å få et helt nytt ur. Men noen tusen her og noen tusen der.

Men den nærme tilgangen på billige GMTer kunne man vel godt argumentere for at bruktprisen skal enda videre ned også her. Hm. Skal møte en kar på parkeringsplassen om en kort stund, han er vel neppe så prutevillig som jeg gjerne skulle sett at han var :) Vel vel, jeg vet ikke hvor kjøpelysten jeg er.

Santos-Dumont skrev:
Høres ut som om det kan bli et kort møte. :D

Det ble det. Masse bruksriper, ville ikke under 35. London og 37 ny etter VAT-fradrag lyder jo langt bedre :D
Eller noe helt annet? Eller, dersom man skal høre på fornuften (ie kjæresten), ingenting :roll: :mrgreen: