Vårens feteste klokker!

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Mange av oss leter etter en sommerklokke. Jeg vil gjerne dele denne artikkelen med mine kjære klokkevenner.

Her var det så mye kult at jeg aner ikke råd. Dette kan bli farlig for klokkekontoen! Håhåhå...! :mrgreen:

Altså, nå satt jeg her og var rundt 80% sikker på at jeg skulle kjøpe min første rolex før sommern. Nå vurderer jeg heller å kjøpe disse klokkene. Alle sammen.

Gikk rett inn og bestille meg en Invicta speedway, men tok den i hel "gull" for den er mye fetere...Min absolutte grailklokke for sommeren ...Hohoho;)

HTML:
...den har automatisk viserjustering, og ikke minst viser den alltid rett og nøyaktig tid, da den styres via radiosignaler, sier Wik entusiatisk.

Ja, du Sponon, du Sponon:D

Om Casio Edifice kommer ovenstående uttalelse fra en entusiastisk Wik, men hva betyr automatisk viserjustering?

Det betyr at om klokken ikke blir brukt stoppes viserne for å spare strøm, men urverket går fremdeles. Når du tar klokken i bruk igjen spretter viserne til riktig plass og begynner å gå igjen.

Edit: Ettersom klokken tar radiosignaler vil jeg tro også urverket stopper og at den plukker opp signaler om hva klokken er når den taes i bruk igjen.

Skyt meg og det var ironi og ikke et spørsmål MM.

Jeg skjønner nå at klokkesamlingen min har helt feil retning. Denne artikkelen var en ordentlig vekker, men nå har jeg mulighet til å rette opp før sommeren.

Forvent bytteforslag i k/s ala: "pent brukt iwc potrofino ønskes byttet i tidsriktig og trendy fossil chrono", "speedy pro byttes i helgull invicta speedway".

Takk for hjelpen. :roll:

Jeg skjønner nå at klokkesamlingen min har helt feil retning. Denne artikkelen var en ordentlig vekker, men nå har jeg mulighet til å rette opp før sommeren.

Forvent bytteforslag i k/s ala: "pent brukt iwc potrofino ønskes byttet i tidsriktig og trendy fossil chrono", "speedy pro byttes i helgull invicta speedway".

Takk for hjelpen. :roll:

Du er klar over at Invicta Speedway ikke bare har et fantastisk urverk - det har også en myteomspunnet historie, hvor filmstjerner som Ron Jeremy og Rocco S (originalen!) har brukt disse vakre chronoene til å time...eh..rundetidene sine. Alle må forstå at disse overgår både Speedy Pro og Daytona - lett. Speedway kalles også The Hedgehog. Så det så. :)

Denne artikkelen fikk jeg en link til av min sekretær her om dagen... "Ja, du er jo så interessert i klokker så...".

Det er bare å innse, disse her selger unna som hakka møkk, ikke for å forsvare noen av disse, men en invicta gull med masse funksjoner........... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...................

;)

Denne artikkelen fikk jeg en link til av min sekretær her om dagen... "Ja, du er jo så interessert i klokker så...".

Det er bare å innse, disse her selger unna som hakka møkk, ikke for å forsvare noen av disse, men en invicta gull med masse funksjoner........... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...................

;)

Helt enig! Bare å lage annonse på K/S og selge gull GMTen din for å finansiere denne godbiten fra Invicta med en gang Greg.

Og jeg som tenkte på Bremont som sommerklokke. Ser jo nå at dette hadde blitt helt feil.

:D

Repost!

Men det skal sies at det ikke er en artikkel hvis folk tror det, men et reklame bilag ;)

Nei-nei, det var ikke ironi. Etter en rask titt på teksten tok jeg ikke det der med dvalefunksjonen.

En annen ting det også kan være er at viserne justerer seg en gang i timen? Så om du mister klokken i bakken, å viserne skulle være ut av posisjon så blir dem justert tilbake til der dem skal være? Er ihvertfall det på min Casio :) Å den går i dvale! ;)

Det som faktisk er kjipt er alle de menneskene som tror de kjøper en kjempeflott klokke. Er nok en del som begynner klokkeinteressen sin på klokker.no, og kjøper en klokke og tenker at dette her må jo være bra saker. Plutselig havner de innpå her og går med halen mellom bena og innser at alle de pengene jeg har brukt, kunne jeg ha kjøpt meg en skikkelig klokke....

Jeg husker første gangen jeg fikk se og ble klar over hvordan det så ut inne i en quartzklokke (som koster litt og er "hot"). Det var kjiiipe saker, en stor plastring med en liten stygg sak som lå inni...:(
J326168QuartzMovement.jpg

Vrir herved tråden over til å vise vårens flotteste ur
6999994113_7a3f1813b8_b.jpg

Flere godbiter folk vil dele? Skysleepere eller Deepdwellere....

Ikke på høyde med Invicta og Police, men hakk i hælene. Nesten...

glashutte_image.2706563.jpg

glashutte_image.2706558.jpg

ND føles helt 2012 ... dog kanskje heller mer haust 2012
Rolex-Submariner-No-Date.jpg

Ja dette er noe som har begynt å slite i meg også. Minus at den er i stål. Et stort pluss at den er 40mm. Irriterer meg at Pelagosen er 42. Ikke at det i seg selv er krise men kunne tenkt meg å gå litt ned i størrelse generelt når den dagen kommer. Kjør på med flere flotte nyheter. Gjerne fra Inex, ryktet sier at de er tungt ute med kvalitet fremfor kvantitet i år, kun 657 nye modeller................