Vårpuss etter vinterdvale og Cape Cod

Medlem
20. juli 2011
Sted
Bærum
Første møte med Cape Cod, vidundermiddel, samtlige swirls borte og klar for sommeropplevelser !

Pam og Sub'en ble stilt mot Justervesenet den dagen vi gikk over til sommertid,
PAM'en har saknet 50 sekunder og SubC har fortet seg 1 minutt, mer enn akseptable avvik !

God sommer !

Flott vårpuss!

Håper jeg ikke ødelegger tråden din, men fikk veldig lyst til å vise hva 30 sekunder med Cape Cod kan utrette.

Fikk klønet til en ripe i 116622. Usikker på hvordan, men ripen var mer enn en hairline/swirl. Jeg kunne faktisk føle den såvidt hvis jeg skrapte på den med en negl.

Har førsøkt med før/etter foto. Ripen kan tydelig sees omtrent midt på kassen.

Resultatet etter maks 30 sekunders pussing. La litt press på, men ikke mer enn man bruker på on/off-knappen på en gammel reiseradio.

Flotte resultater! Tror jeg må gjøre det samme med Zenithen min etter en litt uheldig "klokka i klem i bildøra" episode.

Litt usikker så jeg spør....cape cod,kan det kun brukes på polerete flater og ikke på børstet stål ? Er jo begge deler på klokken,lenken.
Husket friskt i minne salgstråden der en omega planet Ocean var polert litt her og der.
På forhånd,takk for svar.

Litt usikker så jeg spør....cape cod,kan det kun brukes på polerete flater og ikke på børstet stål ? Er jo begge deler på klokken,lenken.
På forhånd,takk for svar.

Bruker du Capecod på børsta flater blir den polert. Enkelt og greit. Skal du polere midleddene på en Rolexlenke må du maskere de polerte partinene.

cape cod, polerte flater.

Bruker du Capecod på børsta flater blir den polert. Enkelt og greit. Skal du polere midleddene på en Rolexlenke må du maskere de polerte partinene.

Jepp, cape cod til kun høypolerte flater, hadde en Breitling Chronomat med polert kasse og børstet bezel hvor jeg fikk en swirl som "forstyrret" det børstede området på bezelen, skrudde av de fire små raiderne (som var polerte), maskerte kassen og glass og børstet forsiktig bezelen i samme retning med en slik liten skobørste for semsket som har fin kobberbust imidten.... voila ! På med raiderne igjen og så maskering av bezelen og tilslutt lett polering av kassen (hadde ikke tilgang til Cape Cod den gangen men brukte noe Cape Cod lignende rosa bomull på boks.... Duraglit.
Men bra ble det. ;)

Redigert: