Vacheron Constantin Overseas. SKAL - SKAL IKKE…

Medlem
8. okt. 2011
Sted
Lillestrøm
Hei sonen!

Jeg står ovenfor et lite dilemma og ønsker deres tanker og innspill.

Tidligere var denne skjønnheten fra Vacheron Constantin selve drømmeuret. Det er den kanskje fremdeles.
IMG_0683.png

Men som dere vet er det jo slik med denne hobbyen at det finnes mange drømmeur…

Jeg har stått på venteliste hos utenlandsk AD på en Vacheron Constantin Overseas 4500V/110A-B128 i nesten tre år.
Nå har jeg fått beskjed om at den omsider er tilgjengelig, med forespørsel om jeg ønsker å kjøpe. I mellomtiden har jeg realisert andre klokkedrømmer som innebærer at jeg må selge før jeg kan kjøpe noe nytt…

Jeg er redd for at dersom jeg takker nei til denne nå, så blir det vanskelig å få tak i en ny på et senere tidspunkt.

På den annen side så har vel den verste hypen gitt seg, som igjen kanskje vil gjøre det mulig.

Hva tror dere?

På forhånd takk for innspill 🙏😊

Redigert:
Jeg mener du ikke skal være redd for å aldri kunne få tak i denne igjen. Slik jeg forstår det er den referansen en tidligere generasjon, med over 90 treff på Chrono per nå, der et fullt sett er ca retailpris. Kanskje du kan sette deg opp på liste for 4520V/210A-B128?

Men drømmer er til for å realiseres, du får veie opp drømmeklokken du har nå mot Oversea’n. Nå ble jeg nysgjerrig på din nåværende drømmeklokke, lyst til å dele? :)

• Liker
Reaksjoner: Tacoking
I skrivende stund er det 2 stk med blå skive til salgs på Finn, en til grei pris og en med en fantasipris.

• Liker
la overseas seile sin egen sjø. var du ikke i tvil ville du ikke ha stilt spørsmål her. freccione all night long! 🕺🪩

• Liker
Var ikke dette en klokke du satte deg opp på listen for, når du egentlig ønsket deg en annen? IMO er dette en modell som har fått veldig mye drahjelp av et annet tilsvarende sportsur, og som derfor vil være relativt lett å få tak i årene som kommer.

Veldig fin klokke! Men er du i tvil, så ville jeg latt den gå. Hvis du nå heller vil ha en Rolex så går du for den. Du kan jo kjøpe en brukt IWC Ingenieur i tillegg hvis du vil ha noe med Genta design.,

• Liker
VC fikk ganske kraftig drahjelp av Rolex og PP under hypen, før alt gikk til himmels var disse tilgjengelige 6 dager i uken. Jeg tror neppe disse vil holde seg like hete i fremtiden. Jeg hadde latt den gå og heller kjøpt en senere til mindre penger. Kronekurs og mva hadde stoppet dette umiddelbart for meg.

Ligger jo et flott eksempler fra en gammel traver og særdeles pålitelig good guy her på TS. Så løp og kjøp!

• Liker