Valg av Breitling klokke

Medlem
14. mai 2013
Jeg har tenkt å kjøpe meg min første Breitling klokke, men er usikker på om jeg skal gå for Breitling for Bentley GT racing, eller en litt mindre "flashy" Super Avenger. Opprinnelig så liker jeg bedre Bentley versjonen, da jeg er glad i store klokker, men den kan bli litt vel stor og litt for mye "bling"?

Bentley klokken er vel kanskje også laget for folk som faktisk har en Bentley, eller hva mener dere?

Jeg har tenkt å kjøpe meg min første Breitling klokke, men er usikker på om jeg skal gå for Breitling for Bentley GT racing, eller en litt mindre "flashy" Super Avenger. Opprinnelig så liker jeg bedre Bentley versjonen, da jeg er glad i store klokker, men den kan bli litt vel stor og litt for mye "bling"?

Bentley klokken er vel kanskje også laget for folk som faktisk har en Bentley, eller hva mener dere?

Breitling for bentley er abselutt pene klokker, men jeg syntes at man bør eie en bentley. Litt som at jeg syntes seamaster 007 er helt tullete. Selv om du har lyst på en bentley og lyst til å være James Bond så blir du ingen av delene ved å kjøpe "tilhørende" klokke.

Super Avenger derimot er en flott Breitling. Jeg har en selv, og hvis du kan leve med vekta og har nogelunde størrelse på håndleddene så burde det gå greit. Mange er på forumet mener nok at det blir for stort med 48mm, men det er jo ikke de som skal gå med klokka. Dette er bare mine meninger, men du burde kjøpe den du har lyst på, ikke den alle andre har lyst på.

Hadde blitt en kjedelig verden hvis alle gikk rundt med Sub!

Breitling for Bentley

Hadde jeg hatt en Bentley bil (gjerne Continental R)og skulle kjøpe en Breitling kunne jeg vurdert en Breitling for Bentley, det blir litt det samme forholdet som å vurdere Panerai Ferrari hvis du ikke har/har Ferrari bil.
Ikke misforstå meg,dette er min personlige mening og ikke ment for å "ditche" de nevnte urene som er flotte ur som alle kan være stolte av !
Min smak sier gå for en Breitling Cronomat Evolution med MOP skive, kontakt Mogens, han har en fin for salg til hyggelig pris som du evt. kan selge videre uten vesentlig verditap hvis du ombestemmer deg ! Er det for mye bling med den orginale Pilot lenken kjøper du en croco rem ved siden av og du har super combo ! :cool:

Jeg synes ikke det. Hvis du liker klokken, burde ikke det ha noe å si om det er en modell som er laget for Bentley.
Isåfall er IWC Top Gun kun for de som har vært elever der, og en Comex Sub er kun for de som har dykket for Comex.. Eller? :rolleyes:

Opprinnelig så liker jeg bedre Bentley versjonen, da jeg er glad i store klokker, men den kan bli litt vel stor og litt for mye "bling"?

Hvis det er den du liker best så er det den du skal ha.:)
Begge klokkene er rimelig store blikkfang, og bling-faktoren ganske lik imo. SA'en med sine 250gr og polert lenke flyr ikke akkurat under radaren.;)

Hvis det er den du liker best så er det den du skal ha.:)
Begge klokkene er rimelig store blikkfang, og bling-faktoren ganske lik imo. SA'en med sine 250gr og polert lenke flyr ikke akkurat under radaren.;)

Tips:

Hvis du kjøper SA`en må du for guds skyld kjøpe med en gummereim.
Jeg brukte bare SA`en så som så mye før jeg kjøpte gummireim pga. bærekomfort.
På lenke er den for tung, på nato sklir den for mye frem og tilbake, men på gummi er den både lett(alt er relativt) og holder seg på plass, så den ikke gnager på "håndleddskulen"

For meg var den gummireimen en av de beste kjøpene jeg har gjort i år!.

Tips:

Hvis du kjøper SA`en må du for guds skyld kjøpe med en gummereim.
Jeg brukte bare SA`en så som så mye før jeg kjøpte gummireim pga. bærekomfort.
På lenke er den for tung, på nato sklir den for mye frem og tilbake, men på gummi er den både lett(alt er relativt) og holder seg på plass, så den ikke gnager på "håndleddskulen"

For meg var den gummireimen en av de beste kjøpene jeg har gjort i år!.

SA'n er selvfølgelig et supert alternativ og gummiremmen er en perfekt match. (Mogens har en også FS):cool: