Valg av dressklokke

Medlem
16. des. 2012
Hei!

Jeg skal gå til anskaffelse av en billig "dressklokke" og har nå funnet fram til tre alternativer som passer mine ønsker om en stilren klokke med brun reim.

Watch St Andrews, Brown Leather Strap by Daniel Wellington - Timefy ( koster 1700 på Follestad )

Klokker.no - Gant H Stl. Park Hill 2 Silver ind.

98H51 Bulova Straps Gold Tone White Dial Pris 1.395,-

Foreløbig er førstevalget Wellington klokken.

Noen meninger?:)

Om det er relevant informasjon så kommer jeg til å bruke klokken sammen med en mørkeblå dress, brune sko og mansjettknapper i sølv.

Ps! Er redd for å investere i noe dyrere klokke etter at jeg for en del år siden mistet min flotte Breitling, samtidig som jeg er student og økonomien selvsagt er deretter. Likevel så er det alltid blandede følelser å kjøpe ny klokke siden minnene om den gamle dukker opp, hehe.

Nå er jeg kanskje litt krass, men personlig mener jeg det kanskje er like greit å droppe «dressklokke» fremfor å gå med en av modellene du linker til. For meg fremstår disse som veldig overfladiske og fullstendig blottet for sjel :(

En dressklokke bør i mine øyne være mekanisk: Det finnes flere gode argumenter for å ha en quartz-drevet klokke i samlingen, men i en klokke som skal benyttes langt vekk fra sport og røffe aktiviteter er ingen av disse argumentene gyldige.

Var jeg i din posisjon ville jeg definitivt satt kjøpet på hold og heller spart til noe mekanisk :)

Her finnes det flere gode valg som ikke koster skjorta, bla. Tissot Visodate som jeg mener ligger på rundt 5000 kroner(?).

Om du vil ha noe som er mer minimalistisk og hakket mer elegant bør du sjekke ut tyske Nomos!

T0194301603100-combined.JPG

2013_Tissot_Visodate_Big.jpg

Hei og velkommen til TS ! :D