Valg av klokke!

Medlem
28. april 2011
Har liten til ingen peiling på klokkemerker og hva jeg skal velge.... :)

Har i mange år ønsket meg en Tag Heuer, og det gjelder forsåvidt fortsatt.
Men finnes det andre alternativer i min prisklasse(15-20 000)?

Må være en cronograph med lenke, og må være mellom Ø 44-47mm. Har alltid likt designen til TH, men har jo ingen insikt i om dette er ett kvalitetskjøp eller om du betaler for logoen.... :) Har alltid trodd at dette er gode klokker.

Håper på noen gode råd her inne.

MÅ være mellom 44-47mm? Da tenker jeg Breitling.. Tror ikke TH har noen klokker som er så veldig mye større enn 42mm.. Carrera er vel 42mm så vidt jeg husker.

Hvis du er villig til å gå bittelitt ned på størrelse har du Omega Seamaster chrono, som går an å få tak i brukt til den prisen.

Quartz derimot, da får du en ny TH Aquaracer til godt under 20 store..

Strekker du deg litt på pris så ligger det en Omega Speedy 44mm på Finn til 26'.
Ikke ulikt Carerra'en, men langt mer classy...i mine øyne da.

Og en Omega PO XL til 25'....

Begge er verdt den ekstra prisen ift. TagH, spør du meg.

Om du ikke er av den riktig standhaftige og prinsippfaste typen burde du ha satt limiten en del lavere. Gutta her inne vil alltid fremføre svært gode argumenter for å tøye prisen en del. "Strekker du deg litt til osv..." Det er lett å la seg rive med og før du vet ordet av det har du doblet limiten.

Du ender opp med den egentlige limit, og gutta er fornøyde med sitt arbeid :D:D

Bah. Kjøp deg en Rolex Daytona og bli ferdig med det...;)

Du kan nok få en brukt Breitling til rundt 20k.
De fleste har chrono, og er rundt 42-45mm i diameter.

Haugevis!
Det er bare å gå seg vill i jungelen av fantastisk ur og villedende råd fra sinnsyke entusiaster!
Det blir litt som å spørre en narkolanger om det lønner seg å kjøpe crack eller heroin!!!!
Hahaha! Velkommen til galskapens grenseløse verden!:mrgreen::mrgreen::mrgreen: