Valg av Omega

Medlem
30. juli 2015
Innlegg
27
Sted
Oslo
Jeg vurderer Omega Seamaster Planet Ocean opp mot Seamaster 300. Synes Planet Ocean har mer kontrast i skiven (rett og slett tydeligere), og dato er ingen ulempe. Liker også de litt mer avrundede formene på kassen. Samtidig har jeg ikke bruk for heliumventilen. 300 har et enklere design, noe jeg synes er et pluss.

Er det noen her som har erfaringer med disse klokkene som de ønsker å dele? Fint med innspill før jeg gjør det endelige valget.
 
Det enkle svaret er at du går for den du liker best. PO kommer i både 42 og 45 tommer. 45 gir virkelig presence, men dunker borti ting lett. 42 tommer er nok et tryggere valg. He-ventilen er jo bare gimmick så fremt du ikke er dypvannsdykker og er i trykkammer etter dykk, men er unektelig tøft. 300 har et mye mer retro utseende enn PO. Hva liker du best av moderne og retro? Hvor viktig er dato?
 
For ordens skyld: er det Master Coaxial du tenker på når du sier Seamaster 300?

Dette blir et spørsmål om smak, Master Coaxial treffer ikke meg i det hele tatt når jeg får den på hånden og dagens PO blir for massiv (for meg). Jeg hadde gått for en eldre PO 42, evt dagens "Bond" (SMP 300) med keramisk bezel eller en eldre SMP 300 (Bond eller sverdvisere).
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Det enkle svaret er at du går for den du liker best. PO kommer i både 42 og 45 tommer. 45 gir virkelig presence, men dunker borti ting lett. 42 tommer er nok et tryggere valg. He-ventilen er jo bare gimmick så fremt du ikke er dypvannsdykker og er i trykkammer etter dykk, men er unektelig tøft. 300 har et mye mer retro utseende enn PO. Hva liker du best av moderne og retro? Hvor viktig er dato?
Takk for svar. Jeg tenker å gå for 42mm. Har testet den, og den er soleklar kandidat.
 
  • Liker
Reaksjoner: KMK9000
For ordens skyld: er det Master Coaxial du tenker på når du sier Seamaster 300?

Dette blir et spørsmål om smak, Master Coaxial treffer ikke meg i det hele tatt når jeg får den på hånden og dagens PO blir for massiv (for meg). Jeg hadde gått for en eldre PO 42, evt dagens "Bond" (SMP 300) med keramisk bezel eller en eldre SMP 300 (Bond eller sverdvisere).
Takk for svar. Ja, det er den nye varianten med MC og 8400 urverk.