Valg av urmaker for gammel chrono (Oslo)

Medlem
14. nov. 2009
Er det @Arcticboy på Bjølsen som gjelder for "ukurante" ur? regner med det er han som er Erik Sutterud, for det var den eneste som kunne passe som jeg fant på Bjølsen. Hva med @Clockomania K1? Jeg ser han har gjort et stykk gode arbeider for medlemmer her inne også. Men jeg finner ingen som helst info om hvor i verden han holder til, eller om han egentlig er urmaker eller bare har det som en veldig hobby (etter bilder å dømme) hobby og har vært grei med et par medlemmer her inne.

Det er snakk om to Seiko 6139-chronoer der jeg mistenker at fjæra er gåen, ettersom begge har en gangreserve på ca tre sekunder, men det kan sikkert være mye annet "artig" i veien med dem og. I tillegg har jeg en Poljot 3133-basert klokke liggende som ikke lar seg trekke opp som kunne vært greit å få fikset, men den er ikke en prioritet.

Redigert av en moderator:
Min 6139 ble reparert/tatt service på av urmaker Ossur Soleim i Tordenskjjolds gate. Han gjorde en kanonjobb, men det tok litt tid. Disse er visstnok nokså kompliserte ur å skru på.

Redigert:
Men har han eget restlager med deler gjemt i en skuff? Er egentlig mest redd for at det skal være behov for deler som ikke er å få tak i.

Men har han eget restlager med deler gjemt i en skuff? Er egentlig mest redd for at det skal være behov for deler som ikke er å få tak i.

Det vet jeg ikke. Du kan evt få kjøpe deleklokke fra meg, har én til overs som neppe noensinne blir restaurert.