Valget

J

jayeff

Guest
står mellom en halvannet år gammel Milgauss og en skvett ny Explorer. Prisen er sånn ca. den samme (Milgaussen ca. tre lapper billigere).

Hvilken skal man velge? Jeg har VELDIG lyst på begge, men bankkontoen tillater ikke lengre noen "både-og" :(

Milgauss! Noe som ikke alle har, med laaang Rolex-historie og morsom idé (MilGauss=mille gauss=1000 gauss). Det er selve nerdeklokka, ingeniørklokka, og attpåtil har den jo et flott utseende!

Explorer er for liten, IMO.

Er det forresten den med grønt glass det er snakk om?

5_Milgauss.jpg

Får bare melde meg på her; Milgauss! Gleder meg til bilde tråden din når den kommer.

Ja, det er GV-modellen :)

Avgjørelsen er vel, forsåvidt, allerede tatt... Så, da blir det nok kjøp litt senere i dag :)

Den nye Milgauss med grønt glass (et must) er bare utrolig fin! Jeg liker faktisk begge veldig godt, men tror faktisk jeg holder en knapp på Milgauss her. Et godt valg iallfall dersom du velger den !

Regards :)
AW

Spørsmålet er vel heller hvilken av dem du skal kjøpe først? For begge burde ha en plass synes nå jeg.

og vips ble milgauss ganske flott!! Den har aldri gitt meg noe særlig, men den remmen gjorde mye..

Hvor kjøpes den?

Mener å ha lest at det har vært noen problemer med det grønne glasset på Milgauss.:confused:
Er dette glasset sprøere enn de blanke safirglassene?
Eller er dette bare et tomt rykte? Her må det være noen Rolex fantaster som kan avkrefte dette, eventuelt forklare hvor dette ryktet kom fra.:)

Mener å ha lest at det har vært noen problemer med det grønne glasset på Milgauss.:confused:
Er dette glasset sprøere enn de blanke safirglassene?
Eller er dette bare et tomt rykte? Her må det være noen Rolex fantaster som kan avkrefte dette, eventuelt forklare hvor dette ryktet kom fra.:)

Mener å ha lest på rolexforums.com at dette bare er en myte. Spurte også AD om dette og han hadde ikke hørt at dette skal være noe problem :)

Milgauss ville vært mitt valg, om man ikke heter Ole Brum og sier " ja takk, begge deler ".:D

Milgauss ville vært mitt valg, om man ikke heter Ole Brum og sier " ja takk, begge deler ".:D

Vel, begge deler er ikke et alternativ på nåværende tidspunkt... Selv min finansminister har grenser som jeg må overholde...

For øvrig er det en myte at Ole Brumm sa; "Ja takk, begge deler". Riktignok ytret han disse ord, men storyen er som følger:

Ole Brumm ble spurt om han ønsket brød og honning. Da svarte han; "Ja takk, begge deler, men det kan egentlig bare være med brødet".

Så, da får jeg si; Ja takk, begge deler, men det kan egentlig bare være med Exploreren (for øyeblikket) ;) Jeg har falt litt for "annerledes"-argumentet som går i Milgaussens favør...