Valgets kval...

Hva skal jeg velge?

• Rolex Datejust 41 jubelee/fluted bezel

Stemmer: 39 49,4%
  • Panerai 372/422

Stemmer: 26 32,9%
  • Panerai 1312/1351

Stemmer: 9 11,4%
  • Annet, forslag mottas i tråden

Stemmer: 5 6,3%

• Antall stemmer
    79
Får slå et slag for AirKing jeg da. Stod og vurderte både OP,DJ, Milgauss og prøvde flere ganger. Men da AK landet på armen var tvilen lagt til siden. Passer til det meste, aldri kjedelig og har en flott komfort og wrist presence

Vedlegg

• 20180801_074517.jpg
    20180801_074517.jpg
    142,2 KB · Visninger: 0
Var innom Saastad i Porsgrunn i dag og tenkte jeg skulle prøve litt, regnet med å finne et utvalg av DJ, OP og kanskje Milgauss og Air king. Ble møtt med tre(!) ur i utstilling ( DJ med oyster og glatt bezel, DJ36 TT med jubelee og glatt bezel samt en damemodell DJ i 28mm ). Etter å ha spurt om det var alt de hadde fikk jeg prøve en DJ41 TT med jubelee og fluted bezel med sort skive som ble hentet frem fra bakrommet. Men det var alt de hadde å by på. Ble mildt sagt skuffet over utvalget. Går det mot slutten med Saastad som AD tro?

Klokken som ble hentet frem satt for øvrig som et skudd på armen, men TT gult gull er nok ikke helt i min gate på dette uret.
Uansett ett flott ur :) Neste tur går til Bjerke for å oppleve et litt mer omfangsrikt utvalg :)

• Liker
Reaksjoner: Genta og CaveMan
Vil du ha dn panerai så hadde jeg kjøpt en 1392. Stor nok til å være tøffe og liten nok til å være dress. 42mm panerai er helt perfekt.

Har eid: 005,312 og 1312.

Fikk plutselig opp øynene for DJ41 med hvit skive. Men denne synes jeg er penest med oysterlenke og glatt bezel. Hva tenker dere? Er hvit skive innafor på denne? Og gjør den seg best med oyster/glatt eller fluted/jubelee? Fluted/oyster er ikke noe tema.

• Liker
Reaksjoner: Tubbs
Den blå er nydelig, men i og med at jeg har en BLNR med blått i seg så føler jeg at hvit skive vil gjøre seg godt inntil den. Enig i at jubilee er fantastisk men jeg klarer bare ikke å bli kompis med kombinasjonen jubilee/smooth bezel. Men det er jo en smakssak :)

• Liker
Reaksjoner: Rød
Hva mener du med at det ikke var bra?
Service og kundebehandling var greit, det sto ikke på det. Men fullstendig nedslitte gamle lokaler og 2-3 ur i utstilling vitnet om at noe var i gjære. Har vært kunde der i mange år men de to siste besøkene mine der gjorde meg temmelig sikker på at det nærmet seg slutten på Rolex-eventyret.
Og da Tudor gikk med i dragsuget i tillegg så er det jo ikke noe å snakke om lenger. Synd for Telemark, var jo eneste stedet i fylket man kunne få tak i noe bedre enn Seiko.

• Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Ja, det er trist men i Saastad sitt tilfelle så var det ikke annet å vente. Det var virkelig ikke bra sist jeg var innom. Ryktene gikk om at Lervik skulle ut også, men det ble brått stille igjen. Noen som vet?
Ingen fare med Lervik. De satser og satses på av Rolex, og har blant annet nylig utvidet med helt nytt serviceverksted i egen etasje detaljinnredet etter instruks fra Rolex. De har nå urmakere og utstyr for å ta service på enkelte Rolex-modeller som eneste urmaker i Norden. Så Lervik forblir Rolex AD, ingen tvil.