Valgets kvaler, Sinn-Meistersinger-Glycine-Steinhart

Medlem
2. juli 2011
Innlegg
110
Sted
Trondheim
Stikker til Praha om en måneds tid, og har i den anledning tenkt å handle meg en klokke i julegave til meg selv.
Noe usikker på hva jeg vil ha, men en litt pen diver eventuelt røff dressklokke (vet ikke helt hva jeg skal si :rolleyes: )

Skyt gjerne inn tips, vil ha et stabilt urverk og "kjent" merke.

noe av det jeg har sett på:

Glycine Combat Sub Golden Eye
3309_e030c68e-5216-4b51-8eda-e9aace37ebfe.jpg

::: Glycine Watch ::: Bienne 1914 ::: Swiss Made :::

MeisterSinger NEO 2Z
1072_meistersinger-neo-2z-ne208.jpg

MeisterSinger: Detail

Sinn 104 St Sa (veldig usikker her, noen som kjenner til urverket?)
104-st-sa-v.jpg

Sinn Uhren: Modell 104 St Sa

Steinhart Marine Officer Bronze
1035284927mo44-bronze-01.jpg

Marine-Officer Bronze - Chronographs - Steinhart Watches

Steinhart Ocean Vintage Gmt
768_steinhart-ocean-vintage-gmt.jpg

Ocean vintage GMT - Diver Watch - Steinhart Watches

Steinhart Nav B-Uhr 44 Handaufzug
315_steinhart-nav-b-uhr-ii-44-mm-hand-driven.jpg

Nav B-Uhr 44 Handaufzug - Fliegeruhren - Steinhart Watches

Tissot Visodate
tissot-visodate-1957-automatic1.jpg

TISSOT HERITAGE VISODATE AUTOMATIC - T019.430.16.031.01 - Tissot Swiss Watches
 
Redigert:
Jeg er veldig sikker ... på hva jeg mener er et godt kjøp ... Sinn 104.

Her har du snadder i alle ledd, Deutsche Qualität og, syns jeg, særegen og Sinn'sk design på sitt reneste.

Steinhart gjør mye snadder de, men syns nok at den ene blir alltfor mye Explorer-flørt.
Meistersinger er spennende, men her vil nok et hint til hva som ligger ellers i boksen kunne gi en pekepinn på hvordan den skulle skli inn (tenker selv at den kan være vanskelig som eneste ur eller et av få i boksen)

Men med det sagt så har jeg selv et godt øye selv med både Glycine Combat Sub og Tissot Visodate.
(igjen, det er jo ganske stort sprik i stiler her så hva du har ellers i boksen kan jo hjelpe oss å tipse)
 
ellers i boksen ligger det en Seiko Orange mini monster, Casio Diver samt en Raymond Weil Don giovanni.

Er vell egentlig ute etter en klokke jeg kan bruke utennom jobb (ikke penklokkejobb)

19725-1390061051.jpg

Seiko-Mini-Monster-SNZF49-5-Automatic-Orange-Dial.jpg

MRW-200H-1B.jpg


mvh
stian
 
Jeg stemmer for Sinn!:D Solid så det holder i allefall.
Urverket er vel et Sellita som igjen er en klone av et eta 2824-2 (etter at patenten gikk ut) Sellita er svitsisk og meget bra saker det, helt på linje med ETA.
Hadde ikke hatt en eneste grad av usikkerhet mtp kvalitet og driftsikkerhet her i allefall:D
 
Redigert:
Av de aktuelle urene hadde jeg gått for Steinhart Marine Officer Bronze. Rett og slett fordi jeg liker desinet og jeg ikke er noen fan av Sinn (Er det lov å si det?)..
 
Siden du har Glycine Combat Sub og Steinhart Ocean Vintage blant kandidatene, så tillater jeg meg å foreslå Tutima DI300 også. Modellen er utgått, men fåes stadig rundt omkring. Fåes også med gummi-reim, hvis det er mer din stil.

DSC_4241_zps2ce44635.jpg

Picture006-12_zps27916db0.jpg

Tutima_DI300_yellow_vinylgreek_zpsb2d966ef.jpg
 
heller mot steinhart bronze selv. dog har jeg en en mistanke om at den kan bli litt stor.

Glycine combat golden eye er vell den som tiltaler meg akkurat nå.

mvh
stian
 
må vell si at jeg har falt litt for archimede pilot 42 bronze. Dog usikkert om den kommer tilbake på lager hos forhandler i praha.

havner på ca 4000 tax free i praha, noe jeg vil si høres meget greit ut.

Archimede-Pilot-Bronze-42-620x620.jpg


mvh
stian
 
må vell si at jeg har falt litt for archimede pilot 42 bronze. Dog usikkert om den kommer tilbake på lager hos forhandler i praha.

havner på ca 4000 tax free i praha, noe jeg vil si høres meget greit ut.

Archimede-Pilot-Bronze-42-620x620.jpg


mvh
stian

Det vil være en slik på GTG nå på mandag hvis du vil "klå" på en. :cool: