Van der Gang 2002 White series - nitrogen filled - 200 pieces - engraved

Medlem
28. juni 2010
Sted
Østlandet
Skjermbilde3-1.png

http://www.vandergangwatches.nl/?lang=uk&main=collectie&sub=heren&subb=2000-4

Nitrogenfylt. lages 250 i året, 4-6 mnd ventetid. Her står man med lua i handa. Personlig signatur på (rotor) urverket, synlig gjennom saphirre glass bakside. Wet - dreams om denne, bare synd at den er 41mm. Hadde den kommet i 43mm skulle jeg spart i 10år om så + telt utenfor Dokkum ;)

Får litt IWC-vibber av denne. Men den var flott, og liker det med personlig signatur på rotoren!

Hva er forøvrig poenget med at de er nitrogentfylt?

Disse er lekre, katalog er bestilt ;)

Skjermbilde-14.png

Prisen er ca den samme som IWC (5.900E) <, personlig synes designet/ layouten på skiva er hakket hvassere enn IWC og finsihen er minst like god. Ligger en video ute på film- tåden. Ellers liker jeg tanken med mindre opplag, personalisering mht gravering, inhouse movement, på et meglerhus i dag sitter det vel Portuguese på hver 4-5 hånd rundt om i verden. Bare ramlet over merket og ihvertfall et alternativ til en IWC. Muligens noe litt mer spesiellt med opplag på 250-500-888 stk - nitrogenfylt ur. Nitrogen er tørt og inert, og minsker risikoen for korrosjon på stål ved varme & kulde

Damekolleksjonen er minst like lekre, 2 forhandlere 1 i Amsterdam, 1 i Nimegen + Dokkum.

Så da har man planen klart på neste reise. Her er et besøk til fabrikken av Adm/ founder av: http://forums.watchuseek.com/f2/visit-van-der-gang-watches-322462.html

Jeg synes den har alt IWC Port. Chrono mangler for å bli en god hverdagsklokke. Jeg kan ikke ha en "jobb/kontorklokke" uten dato, så dette er et godt alternativ. Litt stor krone men...

Krona er kul synes jeg.. førstemann til å eie en i norge? ;) skulle vært 42mm

Van der Gang is illustrative of a whole new way of approaching watch production. This could not have happened in Switzerland, where watch traditions are too strong, but it did occur in the Netherlands, in the town of Dokum.

In the beginning, Van der Gang was a manufacturer of high technology instruments used in the space industry and in medical equipment. But, its owner, Wybe Van der Gang, was also a lover of mechanical watches. Why not take advantage of all the high precision machine tools to make watches, he asked himself? After all, the basic techniques are more or less the same.

From this overriding passion, mixed with his definite technological capabilities, came a collection of sober, even ‘Nordic’ we could say, timekeepers with decidedly contemporary shapes. The accent was placed on precision, expressed by a dial that favours readability. Van der Gang did not try to make the movements (which are Valjoux 7751 automatic chronographs) but rather, he wanted to concentrate on making the cases and dials.

With very nice workmanship, the cases are carved from special, unscratchable steel that has been hardened with nitrogen, and protected on both front and back with scratch-resistant purplish sapphire crystals. The silver treated dials are the perfect backdrop for the blued steel hands, and the black dials have rhodium plated hands.
While this is, of course, not revolutionary, it is a very convincing demonstration of a new type of savoir-faire, far from the lands of Switzerland, that has resulted in beautiful watches with perfect clarity of expression. Definitely a brand to watch.

http://www.europastar.com/1003565907/

Jepp , Valjoux 7751 automatic chronographs (which is actually the same good old ETA 7750 with an added moon-phase indicator and a full calendar display inside a 30-minute chronograph totalizer at 6 and 12o’clock. Det samme som i Breitling Montbrilliant, Omega Speedmaster, Sinn, Glashutte etc? http://www.eta.ch/

[video=youtube;u3xVf8rTcfA]http://www.youtube.com/watch?v=u3xVf8rTcfA&feature=player_embedded[/video]

Katalogen er på vei, og skal definitivt sjekke ut uret ;)

Glashutte Averin Chronograph kjører Valjoux 7751 movement. Van Der Gang skulle vært 42-43mm, rykter sier: "This company started in 1990 producing watches using ETA and Valjoux movements. In 2010 it will unveil its own in house movement " - men det er vel modifiseringer av 7751 tenker jeg

innov107_3.jpg

Fantastisk klokke :D, har alt - designet på skiva er 100%. Sekundvisern, blåfargen formen på kassa, viserne, komposisjonen på chrono etc. Det som bikker for min del er at den er 41mm, "men uten bezel" hadde den vært 42.5 - hadde jeg gått for den. Skiller 1.5mm på den perfekte klokke, sprø i nøtta er vel alle her inne så.. men får den ikke ut av tankene heller.. Snart kommer katalogen i posten.... Kaster opp bildet en gang til

Skjermbilde3-1.png

Katalogen fra van der gang i posten i dag, modellen over er utsolgt i hvit farge. De lager kun 250stk og så kommer det en ny modell. Da snakker man om virkelig limitied edition, kun 250 stk blir produsert. Ferdig, ikke noe nye 250 neste året som kommer. Skal følge merket fremover ;)