Vanntett jentemodell i stål?

Medlem
16. aug. 2009
Hei alle sammen! Etter lang tids lurking er det klart for mitt første innlegg her. :)

Jeg har tenkt å overraske min kjære (36) på vår tiårs bryllupsdag og er på jakt etter en jente-/damemodell - altså ikke full herrestørrelse - som skal være vanntett til min. 200, helst ned til 300, meter. Helst i stål, ev. med detaljer i hvitt gull hvis det ikke er å unngå. Men gjerne med ei lekker urskive med diamanter kl 6, 9 og 2.

Altså en "ulv i fåreklær", et ur som er robust, men som ser lekkert ut når en kommer innpå. Mener å ha sett noe slikt fra Rolex en gang, tror det hadde urskive i perlemor.(?) Finnes det noen slike modeller? (Hvis ja, hadde også linker til den aktuelle modellen vært fint.)

Drit i sånne pinglete dameklokker, denne går samboeren min rundt med:
Eli_Seiko_OM.jpg

:mrgreen: :mrgreen:

Hei, Noaide! Og velkommen hit.

Så vidt meg bekjent så kommer ingen av Rolex' dykkerklokker i egen damestørrelse. Yatchmaster finnes vel i mindre størrelse, men de pleier vel bare være vanntette ned til 100 meter. Så løsningen vil i så fall være å gå for en submariner (i 40mm), og bytte ut skiven med en med diamanter på. Vet at det blir gjort, men om klokken er "ekte" etterpå, får andre avgjøre. I våre dager er det i hvert fall fullt akseptert for kvinner å ha en 40mm stor klokke på armen.

Ellers har Invicta i hvert fall tidligere hatt automatiske dykkerklokker med diamanter på i kolleksjonen.

http://www.amazon.com/Invicta-Collectio ... B000NOA8TQ

Men det er jo ikke akkurat Rolex. (selv om Invicta vel alltid har forsøkt å lage klokker som ligner rent utseendemessig)

Siden du poster på Rolex-forumet, Datejust MOP serti dial? Riktignok bare 100m.

rolex-datejust-2009-watches-collection-pearl.jpg

Eller JLC Master Compressor Diving GMT Lady? (Denne er fiiiin!)

jaeger_ladyGMT_3-thumb-450x675-2096.jpg

noaide skrev:
Hei alle sammen! Etter lang tids lurking er det klart for mitt første innlegg her. :)

Jeg har tenkt å overraske min kjære (36) på vår tiårs bryllupsdag og er på jakt etter en jente-/damemodell - altså ikke full herrestørrelse - som skal være vanntett til min. 200, helst ned til 300,

Har du tenkt å drukne kjerringa, men trenger en unnskyldning for å kjøpe klokke til elskerinna? :D

Aner ikke :) Har sett den til ca. 7000USD ny på nettet, 50- 60.000NOK?

JohnnyThunder skrev:
Har du tenkt å drukne kjerringa, men trenger en unnskyldning for å kjøpe klokke til elskerinna? :D
Hehe, kanskje det! Neida, jeg er svært godt fornøyd med 'a, serru. Det er i tilfelle hun som har planer om å kvitte seg med meg. Må forsøke å forebygge det, ved å gi henne en liten gave. :D

Tusen takk for velkommen-ønsker og tips! Her var det flere gode ideer. Jeg er redd den foreslåtte Rolexen er i overkant budsjettmessig. :oops: Men her er det definitivt noen ledetråder jeg må undersøke nærmere, bl.a. urene fra JLC og Tag Heuer. Jeg må kanskje også vurdere å sette kravet til 200/300 m vanntetthet til side; uret vil likevel ikke bli brukt til dykking, bare ved bading/svømming. Jeg vil definitvt sjekke ut muligheten for å customisere en "plain vanilla" modell i stål. Jeg har også sett litt på modellene i 31 mm; de ser fine ut. Selv om de altså er vanntette ned til bare 100 m.

Nok en gang: Takk, alle sammen!